Nieuws uit het team
Ouderavond groep 8 weerbaarheidstraining LEV
De ouders van groep 8 hebben aangegeven geen problemen te zien om aan te sluiten bij de ouders van groep 8 van de Henri Dunantschool ( de kinderen van groep 8 gaan op maandag 30 mei en dinsdag 31 mei op deze school meedoen met Lev).
Daarom zal de ouderavond van de training Lev plaatsvinden op dinsdag 31 mei op de Henri Dunantschool in Wijk en Aalburg. De uitnodiging volgt later.
Verkeersquiz
Woensdag 2 maart stond groep 7 in de finale van de verkeersquiz.Wat waren ze zenuwachtig! Er konden namelijk mooie prijzen verdiend worden.We kunnen super trots zijn op onze kinderen, want we hebben de 1e prijs gehaald!
Gefeliciteerd kanjers! We gingen naar huis met een grote wisselbeker, een 1e prijs beker en een cheque van €500,-. Knap gedaan.
Voor een verslag van de kinderen kunt u kijken op de bovenbouwpagina van de website.


Muziekles juf Lian
Na de voorjaarsvakantie is juf Lian begonnen met het geven van muzieklessen op school. Er wordt enthousiast gewerkt aan verschillende onderdelen zoals het zingen van liedjes, het analyseren van geluid, het maken van ritmes en er wordt kennis gemaakt met verschillende instrumenten. Een heerlijk moment in de week waar zowel de kinderen als juf Lian van genieten.

Bijles Engels
De kinderen van groep 8 starten dinsdag 8 maart met bijles Engels. Juf Mhairi zal na schooltijd groep 8 nog extra bijspijkeren, zodat ze met meer bagage naar de middelbare school gaan.

Inloop in de onderbouw
In de onderbouw starten we elke morgen met een inloop. De kinderen komen binnen, geven de juf een hand en zoeken een plekje aan de tafel met een werkboekje of een ander werkje.
Voor een aantal kinderen is het nog lastig om "even op gang te komen". Het is voor uw kind en voor u veel prettiger om samen een begin met zijn of haar werk te maken en daarna naar huis te gaan.U maakt b.v. samen één bladzijde uit het werkboek, daarna neemt u afscheid en gaat naar huis.
Uw kind heeft dan net het nodige duwtje in de rug gehad en u weet meteen wat er gedaan wordt tijdens het inloopmoment. Het is vanzelfsprekend dat u dan niet om klokslag half negen binnenstapt, maar zorgt dat u er vijf minuutjes eerder bent.
Studiemiddag, studiedag, Goede Vrijdag, Pasen
De komende weken staan er een aantal dagen op de kalender die de kinderen (gedeeltelijk) vrij zijn. Maandagmiddag 14 maart zijn de kinderen vanaf 12 uur vrij i.v.m. studiemiddag, op woensdag 23 maart zijn de kinderen de hele dag vrij i.v.m. bovenschoolse studiedag, op vrijdag 25 maart zijn de kinderen vrij i.v.m. Goede Vrijdag en op maandag 28 maart zijn de kinderen vrij i.v.m. Pasen.
Surprise, surprise!
Wordt er gebeld, staat er iemand met een heerlijke traktatie voor alle kids van school op de stoep. Een superverassing.
Wat bleek, de heer en mevrouw de Graaff waren 50 jaar getrouwd en wilden "den Biekurf" mee laten delen in de feestvreugde.
Heel hartelijk dank, alle kinderen hebben er heerlijk van gesmuld.

Een creatieve moeder, oma, buurvrouw of kennis gezocht!
We zijn op zoek naar iemand die goed is in haken. Voor de onderbouw willen we graag Blitz gaan gebruiken. Een knuffel die van boeken en lezen houdt.
Wie kan die voor ons haken? Het patroon is bij juf Anneke op te halen.
Bazaar
De verkoop van de loten voor de Bazaar zijn in volle gang. Vrijdag 11 maart as. is de laatste inleverdatum van de boekjes. Deze week zijn ook de flyers voor de bazaar uitgedeeld. Ook zijn de kinderen druk bezig met het knutselen voor de aankleding. De bazaar begint, in tegenstelling tot andere jaren, eerder. Een deel van de school zal namelijk worden omgetoverd tot een heus restaurant! Vanaf 17:30 uur tot 19:00 uur is het restaurant geopend waar u en ook de kinderen allerlei heerlijks kunt kopen. Vervolgens zullen vanaf 19:00 uur het rad van avontuur en de kinderspelletjes starten.

Nieuwe Algemeen Directeur SOOLvA
Zoals u weet maakt onze school deel uit van de Stichting Openbaar Onderwijs Land van Altena (SOOLvA). Binnen de stichting maken we met de scholen gezamenlijk gebruik van een aantal zaken en wisselen we kennis en informatie uit, wat weer ten goede komt aan onze school.
Met ingang van 1 maart heeft SOOLvA een nieuwe Algemeen Directeur, te weten Roel Hoogendoorn. Roel is nu directeur van een grote basisschool in Utrecht. Na een zorgvuldige selectieprocedure, waarin zowel bestuur, GMR en directeuren zijn betrokken is hij unaniem verkozen. Wij hebben er veel vertrouwen in de samenwerking. Zijn hart ligt bij het onderwijs en de mensen die er werken en wij zijn ervan overtuigd dat zijn expertise en visie een toegevoegde waarde is voor SOOLvA en daarmee voor onze kinderen. Roel vervult daarmee de vacature voor Algemeen Directeur die in een interim periode werd vervuld door Ton Lenting. Ton heeft een grote inspanning geleverd om na een roerige periode weer een basis te leggen waarop wij verder kunnen bouwen.
Roel zal regelmatig te vinden zijn op alle scholen van SOOLvA, en wij wensen hem vanaf deze plaats veel succes en werkplezier en danken Ton voor zijn inzet van de afgelopen jaren!
Namens het bestuur van SOOLvA,
Dianne van Gammeren.
Glijbanen
De glijbanen op ons schoolplein zijn afgekeurd. Dat betekent dat deze niet meer gebruikt mogen worden bij ons op school. De glijbanen zijn er inmiddels uitgehaald en mogen per direct gratis worden opgehaald.

Overblijven - Tussen Schoolse Opvang - TSO
Wij gaan per 4 april 2016 over op een andere manier van administreren van het overblijven.
Deze wijziging betreft niet de aard van de opvang, maar de manier waarop de school één en ander administreert. Ouders/verzorgers, overblijfkrachten en de overblijfcoördinator zullen gaan werken met het online systeem TSO-ASSISTENT.
Voor u als ouder wordt het op eenvoudige wijze mogelijk de overblijfmomenten te reserveren en te annuleren, 24 uur per dag, 7 dagen per week, met de computer of op uw smartphone. De school krijgt betere controle over de aanwezigheid van uw kind en in één oogopslag zijn bijzonderheden als medicatie of dieet voor de overblijfkracht zichtbaar.
De leerlingen kunnen zich vanaf april niet meer zelf op school aan melden. De gang van zaken tussen de middag blijft ongewijzigd.
Volgende week ontvangt u een email met meer informatie en registratiegegevens. Om het systeem optimaal te kunnen laten functioneren is het van belang dat alle ouders/verzorgers, dus ook degenen die hun kind incidenteel of in de toekomst gebruik laten maken van de TSO zich éénmalig en kosteloos registreren. Registreer het liefst direct na het ontvangen van de email.
Voor vragen over de invoering van TSO-ASSISTENT en over de TSO in het algemeen kunt u contact opnemen met de overblijfcoördinator Elsbeth Flipsen overblijfdenbiekurf@gmail.com.

Avondvierdaagse
Zoals de meeste van jullie
mee met de avondvierdaagse. Aangezien "Broek" te klein is om zelf een avondvierdaagse te organiseren lopen we mee in een ander dorp. We hebben jaren in Andel meegelopen, maar zij zijn gestopt met het organiseren van dit evenement. Sinds vorig jaar lopen we daarom mee in Giessen. Ook dit is prima bevallen. Zij organiseren dit in de week van Koningsdag. Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag wordt er gelopen. Op Koningsdag heeft natuurlijk ieder zijn eigen program. Vele vinden dit een prima tijdstip omdat het in de vakantie valt en de kinderen niet extra vermoeid zijn als ze naar school moeten. De vraag is willen jullie de datum vast in de agenda schrijven? Dit voorkomt teleurstelling bij de kids. De avondvierdaagse is in week 17. Maandag 25 april t/m vrijdag 29 april. Voor vragen kun je altijd even contact opnemen met mij.
Groetjes, Gerda (moeder Jip en Bob)
|