Openbare Basisschool Den Biekûrf

 

 

 

 

 

 

 

De laatste ik-tafel van Thijs:

Als laatste in de rij was Thijs aan de beurt voor de ik-tafel. Hij toverde van alles uit zijn enorme tas die hij meegenomen had. Hoofdmoot van zijn ik-tafel was, hoe kan het ook anders als je zo'n fan bent, voetbal. Aan

het einde trok Thijs zelfs zijn keeperstenue aan.

 Nou dat de toppers ons om de oren vlogen was wel duidelijk. Super gedaan Thijs!!!!!!

 

 

 

 

Een jarige:

Samuel was er helemaal klaar voor en dan bedoelen we natuurlijk voor het vieren van zijn verjaardag. Hij liet alles maar eens over zich heen komen en dat was genieten hoor!!

 

 

 

 

 

Pieter en zijn ik-tafel:

 

Deze keer was de beurt voor Pieter. Met verve stalde hij eerst alles uit en gaf daarna uitleg over zijn meegebrachte spullen. Geweldig hoe hij dat deed, bij ieder voorwerp hoorde een uitgebreid verhaal en wat maakte zijn zelfgebouwde piratenboot en de zelfgemaakte schatkaart een indruk. Top gedaan Pieter!!

 

 

 

 

 

Oefenen voor een goede (schrijf)motoriek:

 

 

 

 

Jarig en ook nog de ik-tafel:

Wat een "drukke" dinsdag was het voor Annika. Ben je jarig en heb je ook nog de ik-tafel op je lijstje staan, maar Annika sloeg zich er supergoed doorheen.

Genieten van het vieren van de verjaardag, lekker zingen met z'n allen en daarna grabbelen in onze grabbelton, het ging Annika goed af.

Daarna nog een presentatie van de ik-tafel . Met veel flair liet Annika zien wat ze allemaal meegebracht had en daarbij gaf ze ook nog even een duidelijke uitleg. Wat ben je toch een toppertje!!! Knap gedaan hoor!

 

 

 

 

 

Het was niet echt goed weer om buiten te spelen, dus doken we onze gymzaal in en daar vermaakten de kinderen zich prima.

 

 

 

 

 

 

Kanjertraining:

Eén van de voordelen van een kleine school is activiteiten te doen waarbij de hele school betrokken is. Net zoals afgelopen vrijdag toen we een paar oefeningen uit de Kanjertraining deden en hoe leerzaam en leuk was dat!!!!

 

 

 

 

 

 

 

Jarig, hiep hoera!!!!

We begonnen maandag al  met feestvieren. Jaïr was jarig en dat moest natuurlijk gevierd worden met o.a. het uitblazen van de kaarsjes op de taart.

 

 

 

De ik-tafel:

Deze keer was Samuel aan de beurt om zijn ik-tafel te presenteren en wat deed hij het netjes. Hij kon al heel goed vertellen wat hij tentoongesteld had op de ik-tafel. Hij verdiende dan ook veel tops. Top gedaan . We zijn trots op je.

 

 

 

 

 

Onze camping:

Inmiddels is onze camping in de gang al aardig bezet met tentjes. Yinthe en Annika besloten om maar eens lekker te gaan picknicken.

 

 

De ik-tafel:

Dat Yinthe "haar vrouwtje" wel staat bleek maar weer uit haar presentatie van haar ik-tafel. Als een volleerd presentatrice vertelde ze wat ze allemaal verzameld had.

Ze verdiende dan ook veel tops. Toppie gedaan Yinthe.

 

 

 

 

 

Nog maar weer eens een impressie van het coöperatief werken. Deze keer gebeurde dat met een groepje. Gooien met de dobbelsteen en evenveel ballen in de emmer tekenen. Natuurlijk werd er door de andere kinderen in het groepje goed opgelet of het wel op de juiste manier gebeurde.

 

 

Het nabouwen van een bouwwerk n.a.v. een bouwtekening stond deze week ook op het programma. Het bleek nog niet zo gemakkelijk te zijn.

 

 

 

 

 

Vooral de jongens waren helemaal in de ban van raceauto's. Allereerst werden de fietsen omgetoverd tot de meest kleurige exemplaren, daarna kwam er een startstreep en Pieter zorgde voor een circuit.

Natuurlijk moest de tijd ook opgemeten worden, dus werd er een stopwatch geleend bij groep 3-4 en kon de race beginnen.  

 

 

 

 

 

 

Eropuit:

 

Eén van de activiteiten rondom ons project "Eropuit" was "In de auto". We behandelden de begrippen, voor(in), achter(in), naast, voor, enz.

Van de stoelen toverden we een auto, eerst eentje waar 2 personen in konden zitten, dat werd uitgebreid tot 4 mensen en aan het einde hadden we een superlange auto oftewel een limousine.

 

 

 

 

 

 

Coöperatief leren:

 

Samenwerken, samen, overleggen, samen oplossingen vinden, het zijn heel belangrijke elementen voor het leren.

Afgelopen week werkten we in tweetallen waarbij de kinderen elkaar om de beurt een opdracht moesten geven hoe een kleurplaat ingekleurd moest worden. Na afloop deed de Woordvoerder verslag, de Stiltekapitein zorgde ervoor dat alles rustig verliep en de Materialenbaas voorzag iedereen van de nodige spullen en zorgde dat na afloop alles weer spic en span was.

 

 

 

 

 

De ik-tafel:

Deze keer was Niels aan de beurt. Hij had er een prachtige ik-tafel van gemaakt, die heel vol stond. Stoere Niels, met zonnebril, vertelde  goed allerlei dingen die iedereen beslist moest weten.

Hij kreeg heel veel tops. Top gedaan Niels.

 

 

Tenten gezocht:

Voor ons thema  "Eropuit" zoeken we nog tenten, die heel gemakkelijk opgezet kunnen  worden.

Als er voldoende tenten zijn kunnen we een mini-camping maken.

 

Thema "Eropuit": 

Afgelopen week is er al hard gewerkt rondom het thema "Eropuit". Het begon eigenlijk helemaal niet leuk ,want opeens was Pompom spoorloos verdwenen. Er kwam een kaartje van hem waarop stond dat hij een paar daagjes naar een park was. Over drie dagen kwam hij weer terug en ja, hoor. Vrijdag was er een brief met daarin een plattegrond waar Pompom, grapjas als hij is, zich verstopt had.

Hij bleek achter de dikke boom op het schoolplein te zitten. Gelukkig maar dat de kinderen van groep 1 zo goed een plattegrond kunnen lezen, nu hadden we hem snel gevonden.

 

 

 We  besteedden ook aandacht aan het coöperatieve leren. Deze keer werkten we met de placemat. In het midden staat een onderwerp en de kinderen zoeken zelf allerlei plaatjes die daarbij horen en... weet je het even niet, dan is er altijd iemand in je groepje die je kan helpen.

We hadden ook een woordvoerder, een kind die verslag doet hoe het gegaan is, een stiltekapitein, die bewaart de rust binnen de groep en een materialenbaas, die zorgt ervoor dat je aan de slag kan.

 

 

Flip komt logeren:

Inmiddels is Flip al voor de derde keer uit logeren en wel bij Annika dit weekend. Eerder was hij al bij Thijs en Pieter en wat hebben die stoere mannen goed verteld wat er allemaal gebeurd was tijdens het logeren. Ook maakten ze mooie tekeningen voor in het verhalenboek van Flip.

 

 

De ik-tafel:

Jeruel mocht de spits afbijten om de ik-tafel te verzorgen. Hij vond het heel erg spannend, maar wat deed hij het supergoed! Knap gedaan hoor. Hij kreeg dan ook heel veel tops. 

 

 

Verjaardagen:

 

Wat hebben we veel feestgevierd afgelopen week. Dinsdag was Tim jarig en vrijdag was het feest voor Femke. Natuurlijk werden ze door de hele school toegezongen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het was weer een week boordevol activiteiten.

Dinsdag vierden we de 50ste verjaardag van juf Corinne. Het was weer heel gezellig en wat hebben we lekker gesmuld van de high-tea verzorgd door de kids zelf.

Woensdag gingen we op bezoek bij de brandweer in Dussen . Het was ontzettend leerzaam en superleuk.

Donderdag moest iedereen toch maar eens even laten zien wat voor een goede brandweermannen en brandweervrouwen we op onze school hebben. Daarna kreeg iedereen een heus brandweerdiploma.

Vrijdag werd een sportief dagje, want het was onze sportdag. Skilopen, kogelstoten, hink-stap- sprong, zaklopen in een erg grote zak, water overbrengen, springen op het luchtkussen waren o.a. de spelen en als afsluiting mocht iedereen glibberen en glijden op de buikschuifbaan.

 

 

 

 Juf Corinne zag Sarah.

 

 

Project "Brandweer"

 

Wat hebben we een ontzettend leerzame week achter de rug. Er is heel veel geleerd over de brandweer.

Een kleine impressie wat er zoal gedaan werd deze week: We keken naar filmpjes, bespraken de brandweerauto van Jeruel, lazen voor, leerden een liedje, deden allerlei opdrachten uit het taal- en rekenkastje, leerden een opzegversje, kregen de brandweerman op bezoek, de mama van Annika liet een brandweerpak zien van jaren geleden en vertelde er van alles bij, we deden brandweeroefeningen in de gymzaal voor ons brandweerdiploma en natuurlijk werd er geknutseld.

Helaas was het vrijdag te koud om de laatste oefening te doen, spuiten met de slang. Hopelijk zit het weer komende week mee en kunnen de diploma's mee naar huis.

 

 

Nadia hield haar spreekbeurt over "Uilen". We gingen ook op bezoek bij een mijnheer die heel veel uilen had en er van alles van weet.

 

Komende woensdag gaan we op bezoek bij de brandweerkazerne in Dussen en vrijdag staat de sportdag op het programma. het belooft weer een geweldige week te worden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   Uilenballen uit elkaar halen en wat je daarin vindt......

 

 

 

 

 

                                        Op bezoek bij de uilen en wie dat wildemocht er eentje op de arm houden

 

De vakantie is alweer achter de rug, onze eerste week zit er alweer op.

De komende week gaan we met de hele school werken aan het project "Brandweer". Hebt u thuis iets wat te maken heeft met dit onderwerp dan zou het heel fijn zijn als uw kind dit mee mag nemen naar school.

 

 

Flip de Beer, bekend van Koekeloere, staat te popelen om weer eens bij iemand te gaan logeren. Deze week krijgt uw kleuter een brief mee met de nodige informatie. Dat geldt ook voor de "Ik-tafel". Hiermee gaan we binnen kort ook van start.

 

 

Het laatste weekje voor de meivakantie:

 

Wat een gekregen doos, van de mijnheer die de brandblussers kwam controleren, al niet kan veroorzaken.

Nadia en Noor maakten er een tijdmachine van. Uit deze tijdmachine konden ze iets lekkers tevoorschijn "toveren".

Nou dat wilde iedereen wel, dat je ervoor op de knieën moest deerde niemand.

 

 

Samen met juf Mandy deden we kanjertraining en op het schoolplein allerlei oefeningen om je schrijfmotoriek goed te ontwikkelen.

Tijdens de kanjertraining moest er in tweetallen een ballon hoog gehouden worden, dus dat betekende overleggen, elkaar kunnen vertrouwen dat je inderdaad de opdracht goed uitvoert en je jouw medeklasgenootje niet zomaar in de steek laten.

 

 

Schrijfoefeningen deden we met stoepkrijt op het schoolplein en dat leverde heel leuke resultaten op.

 

 

En dan hadden we een bijna jarige Marijn. In de vakantie wordt hij 8 jaar, maar op vrijdag vierde hij het op school. Behalve toegezongen worden door alle kids liepen we ook polonaise. 

Fijne verjaardag Marijn!!! Geniet ervan. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het was een druk weekje.

Maandag gingen we naar de voorstelling "Herrie in huis". In een huis woonden een heleboel muziekinstrumenten die van alles beleefden en met elkaar een heleboel herrie maakten.

 

 

 

We werkten coöperatief met de kids van groep 3. Deze keer kwam de hulp van groep 3 goed van pas, want er moest nogal het één en ander geteld worden. Met de kanjers van groep 3 en de toppers van groep 1 lukte het prima.

 

 

Het weer wordt steeds beter en dat betekent dat we lekker buiten konden spelen . Soms heb je van die dagen dat de "stoerste" dingen uitgeprobeerd worden.

 

 

 

We zijn druk in de weer met ons thema "Familie". Zelfs  de Engelse les van juf Mhairi gaat erover.

Natuurlijk hopen we dat veel kinderen een foto meebrengen waar we een heleboel lesstof uit kunnen halen.

 

En dan was er aan het eind van de week de week de bazaar waar veel kinderen naar uitkeken.

 

"Familie"

De komende weken gaan we aan de slag rondom het thema "Familie" met daarin de nodige aandacht voor moederdag.

 

 

Hiep, hiep hoera

Een jarige Bob. Jarig op 8 april en ook nog 8 jaar worden dat maak je in je leven maar één keer mee.

Natuurlijk werd Bob toegezongen door de hele school en hij genoot ervan.

Nog gefeliciteerd Bob!!

 

 

Werken met Pingo

In groep 1 is pinguïn Pingo al een bekende verschijning. Pingo is een knuffel die meehelpt om kinderen te leren omgaan met uitgestelde aandacht.

Als Pingo op het bureau van de juf staat betekent dat dat je de juf niet mag storen.

Wat doe je dan als je het even helemaal niet meer weet. Nou daar hebben we samen wel een aantal oplossingen voor bedacht.

Je vraagt een ander kind om hulp.

Je laat je werk even voor wat het is en kiest even iets anders 

In het ergste geval kun je blijven wachten.

Maar dat is wel de minst prettige manier, daar waren alle kinderen het wel over eens.

We zijn gestart met Pingo voor enkele minuten neer te zetten, van lieverlee gaan we dit steeds verder uitbreiden zodat er later in de hogere groepen geruime tijd zelfstandig gewerkt kan worden. 

 

Coöperatief werken

Een vorm van coöperatief werken is het werken in tweetallen. Deze keer moesten de kids elkaar vertellen hoe een kleurplaat ingekleurd moest worden. Om het extra spannend te maken stond er een obstakel tussen, dat betekende dus heel goed luisteren naar de instructie die de ander jou gaf. Natuurlijk moest het kind dat de opdracht gaf heel duidelijk vertellen wat er moest gebeuren, dus b.v. "Kleur de schoenen van Pompom rood".

 

 

 

 

 

 

 

Afgelopen tijd hebben we gewerkt over de Lente. Eén van de activiteiten daarbij was bollenplanten in een glazen pot, zodat je kunt zien wat er allemaal gebeurt.

 

 

 

 

Hoe kinderen elkaar kunnen inspireren

 

Een mooi voorbeeld hoe kinderen elkaar kunnen inspireren en motiveren is de tekening van Pieter.

Tijdens de werkles tekende Pieter een hele mooi weg met van alles erop en eraan, van verkeerslicht tot zebrapad, een picknickplaats, bomen met appels, huizen enz.

In de bespreekkring liet Pieter zijn tekening zien en vertelde met veel enthousiasme wat hij allemaal gemaakt had en waarvoor het diende, maar Pieters tekening was nog niet klaar. Bij de volgende werkles wilde hij hem afmaken, dus ging zijn tekening in zijn laatje.

Thijs werd er zo door geïnspireerd dat hij naast Pieter ging zitten en ook begon aan zo'n mooie tekening.

Wat is dat toch fantastisch om dat te zien.

 

 

Rechts de tekening van Pieter. Links die van Thijs.

 

Wat kun je toch veel doen rondom Pasen en de Lente.

Zo bekeken we o.a. waar de Paashaas zijn eieren verstopt had in de school aan de hand van foto's en telden we hoeveel beukennootjes Eekhoorn al opgegeten had.

 

 

 

Een kleine impressie van het werken rondom de Lente en Pasen.

 

 

Aan het werk met kleiopdracht:

Tel de eitjes op de plaat en maak er evenveel van klei voor in het mandje. 

 

 

Kleuren van een paasei.

 

 

Op de laptop voor doe-pad Lente. Juf Armanda helpt een handje.

 

 

 

Afgelopen week hebben we ons project rondom de dierentuin afgesloten, nadat we toch nog een heleboel activiteiten gedaan hadden.

Zo hadden we de vertelkoffer. Een mysterieuze "koffer" met allerlei attributen die te maken hebben met een nieuw aan te bieden prentenboek. Dit keer was het boek "Kleine kangoeroe "aan de beurt.

Eerst werd er één voor één iets uit de  koffer gehaald en de kinderen werd gevraagd of ze al wisten waar het boek over zou gaan.

Uiteindelijk kwam het boek tevoorschijn en kon het voorgelezen worden. Het werd meteen het boek van de week.

 

 

De komende weken gaan we aandacht besteden aan de Lente en Pasen.

Pompom zit al dagen dik aangekleed voor het raam naar buiten te staren. Wat is er toch aan de hand met hem? We gaan dat en nog veel meer proberen te ontdekken de komende tijd.

 

Wat een verrassing. Lenee vond onder een grote hoop met bladeren een egel die nog even genoot van zijn winterslaap.

Natuurlijk moest iedereen even een kijkje komen nemen.

 

 

 

Inloop

 

In de onderbouw starten we elke morgen met een inloop. De kinderen komen binnen, geven de juf een hand en zoeken een plekje aan de tafel met een werkboekje of een ander werkje.

Voor een aantal kinderen is het nog lastig om "even op gang  te komen". Het is voor uw kind en voor u veel prettiger om samen een begin met zijn of haar werk te maken en daarna naar huis te gaan.

U maakt b.v. samen één bladzijde uit het werkboek, daarna neemt u afscheid en gaat naar huis.

Uw kind heeft dan net het nodige duwtje in de rug gehad en u weet meteen wat er gedaan wordt tijdens het inloopmoment.

Het is vanzelfsprekend dat u dan niet om klokslag half negen binnenstapt, maar zorgt dat u er vijf minuutjes eerder bent.

 

 

 

 Oef , is de week net begonnen en moet je zo goed je best doen om iets uit te knippen. Een opdracht is het kader van coöperatief werken.

 

 

Fien en Milo zijn in de dierentuin en bestellen daar een ijsje. Ze willen natuurlijk een lekker gekleurd bolletje en ...het blijft er niet bij één. Ze lusten er wel meer. De kinderen maken voor hun een lekker ijsje met b.v. één bruin, twee gele en een roze bolletje.

Annika, Niels en Pieter weten er wel raad mee.

 

 

 

 

 

Weer eens een andere manier om de bespreekkring te houden. Tijdens de bespreekkring evalueren we met  de kinderen hoe het gegaan is met het werken. "Hoe vond je het gaan? Was het moeilijk? Heb je nog tips voor de andere kinderen? enz.

Deze keer bespraken we het werk n.a.v. foto's gemaakt tijdens de werkles. Er werd gewerkt met de weektaak.

 

 

 

 

 

 

Het einde van de week wordt afgesloten met muziek.

 

 

 

 

                                                               

 

 

 

Een kleine impressie van de activiteiten van groep 1 afgelopen week.

 

Dat er in groep 1 flink de handen uit de mouwen gestoken worden is al wel lang een gegeven, daarom een kleine terugblik van wat er afgelopen week gedaan is.

Tijdens ons thema "de dierentuin "gaan Fien en Milo daar op bezoek. Ze volgen het pad, maar doen dat niet zomaar. Elke keer wordt er gegooid met de dobbelsteen en gaan we tellen hoeveel plekjes ze verder mogen. Alles wat ze tegenkomen onderweg wordt benoemd, zoals :de ingang, de kassa, de verzorger, het hok, de kooi, enz.

Een activiteit met twee doelen, uitbreiden van de woordenschat en tellen.

 

 

 

Dieren lenen zich ook goed om er allerlei sorteeroefeningen mee te doen. Zo kun je grote-kleine dieren sorteren, dieren met twee-vier poten, dieren met een zachte-harde vacht, gevaarlijke-ongevaarlijke dieren.

 

 

 

Even oefenen met de motoriek met de opdracht: Maak van dit lange stuk w.c-papier een prop.

Dat was nog niet zo lastig, een stuk lastiger was een stuk w.c.-papier opfrommelen met één hand en je andere hand achter je rug verstoppen.

Gelukkig lukte het bij deze kanjers.

 

 

 

 

Kanjertraining.

Als weekafsluiting gebruikten we enkele oefeningen uit de Kanjertraining. Eén ervan was met je voorhoofden tegen elkaar, handen op de rug en dan probeer je, zonder elkaar los te laten, te lopen.

 

 

 

Voorbereidend schrijven .

Met grove bewegingen proberen we de motoriek van de keuters steeds beter te ontwikkelen. Deze les bestond uit het racen met een auto over een achtvormige racebaan. Bijkomstig detail was dat er aan de auto een stift zat, die ervoor zorgde dat de racebaan er bijzonder kwam uit te zien.

 

 

Een nieuw thema: De dierentuin

Het bruiste van de activiteiten deze week rondom ons nieuwe thema.  We maakten o.a. een dierentuin met knuffels, knutselden van allerlei dingen, bedachten raadseltjes, introduceerden het boek van de week, telden met dieren en sorteerden allerlei dieren.

Komende week gaan we zeker nog verder met dit thema , want we zijn nog lang niet klaar. 

                                                                                      Thijs maakte in de zandtafel een hele mooie

                                                                                       dierentuin.

 

 

 

 

Muziekles van juf Lian.

Dinsdag was de eerste muziekles van juf Lian en dat was een sprankelende. Er werd niet alleen een nieuw lied geleerd, maar ook op instrumenten gespeeld en dat alles onder de vakkundige leiding van een "dirigent", die heel goed aangaf wat het "orkest" moest doen. Genieten dus.

 

 

 

Bovenbouw-onderbouw

De leerlingen van de bovenbouw krijgen regelmatig een opdracht om iets te doen in de onderbouw. Afgelopen week lazen Laura en Hanneke een prentenboek voor en Noa bedacht een spel waarbij vlinders gezocht moesten worden. Natuurlijk hadden ze zelf de regie in handen. Top gedaan hoor meiden!

 

 

Nog een impressie van de afsluiting van ons project "Vriendjes". Rekenen met hartjessnoepjes en delen met je vriendjes.

 

 

 

 

Laatste week thema "Vriendjes".

Afgelopen week sloten we het thema "Vriendjes" af, nadat we er nog  flink aandacht aan besteed hadden.

Zo was er opeens voor ieder kind een kaart van Pompom. Hij had er op geschreven maar ook picto's gebruikt, zoals xxxx.

Met de hele groep werden de kaarten ontcijferd en goed gekeken naar wat de eerste letter van je naam is.

Daarna stopten we de kaart en de letter in de klankmuur. Handig kon iedereen het bekijken.

 

Schatten en meten

De kaarten zaten in een mooie doos, die konden we nog wel voor andere doeleinden gebruiken. We gingen schatten wat er wel of niet in de doos paste. Oei, dat was best lastig, want kon Haas er nu wel of niet in en was Kikker niet te groot?

 

 

Even je energie kwijt.

Ze wilden het zo graag, hadden het al zo vaak gevraagd: "Juf mogen we een show doen". We konden er niet meer omheen. Nou daar gingen de dames. Yinthe en Annika maakten er iets moois van en natuurlijk werd er gedanst op Frozen.

De jongens konden ook niet achterblijven.De stoere mannen lieten even zien hoe je zoiets doet met Cars

 

 

 

 

 

 De stoere mannen in actie. Nu met z'n allen lekker genieten van de vakantie.

Even allemaal bijtanken dan kunnen we er volgende week weer met frisse moed tegenaan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Let's have a party

Feest in de onderbouw en wel tijdens de Engelse les. In de voorgaande lessen is de verjaardag behandeld. Deze les wilde juf Mhairi de kinderen eens echt laten voelen, zien, ruiken en proeven wat ze allemaal geleerd hebben. dat gebeurde d.m.v. het vieren van een "echt" verjaardagfeestje compleet met ballonnen, zelfgebakken cake, liedjes enz. 

Het was voor de kids een super leerzame les.

 

 

 

 

 

Groep 3 en 4

We hebben een hele fijne week achter de rug! Woensdag hadden de spreekbeurt van Femke. En Femke had een gast meegenomen, haar konijn Liza! Ze had haar spreekbeurt perfect voorbereid en we hebben er dan ook ontzettend van genoten. Naast een mooie PowerPoint presentatie had ze ook verschillende bakjes met voer meegenomen.

 

Voor Femke was het best spannend om te doen want het was de 1e keer dat ze een spreekbeurt hield, maar van alle kinderen in de klas (en natuurlijk van de juffen) kreeg ze 100.000 tops! Dus nogmaals goed gedaan Femke en we zijn hartstikke trots op je!

 

Deze week hebben we ook Kern 6 afgesloten met groep 3. Hieronder staat al het e.e.a. over het letterfeestje dat we ter ere daarvan hebben gehouden. Ook met rekenen zijn we bezig met de laatste lessen, daarna gaan we door in het volgende blok en daarbij komen ook meer taken aan bod. Kom gerust even in de klas kijken naar dit nieuwe werkboek.

Met groep 4 hebben we bij, zowel taal, spelling als rekenen, blok 4 afgerond! 

Volgende week gaan we beginnen met de toetstenweek, toch best wel een spannende tijd maar we gaan ook tijd inplannen om af en toe een beetje te ontspannen!

 

 

Groep 1 

 

In onze groep 1 wordt hard gewerkt rondom het thema "Vriendjes". Daarbij hoort het boek "Kikker is verliefd".

We hebben dit boek herhaaldelijk besproken, maar natuurlijk komen nog tal van activiteiten aan bod.

Zo kwam er een brief van Kikker met de namen van alle kinderen erop, een mooie gelegenheid om eens  je eigen naam in de brief te zoeken en de eerste letter van je naam te benoemen.

 

De letter "K" verscheen  op de klankmuur en daarbij nog allerlei plaatjes waar de letter "K" in voorkomt of tellen bij de telmuur.

 

 

 

 

 

Donderdagmiddag werd er gegymd. Een van de onderdelen was behendigheidsspelletjes met de bal en zo kun je zomaar bedenken hoe je een bal nu voortduwt.

 

 

 

 

 Vrijdag mochten de kleuters meegenieten van het "Letterfeestje " van groep 3. Met de ouders werden groepjes gemaakt met de opdracht alle letters te zoeken die groep 3 geleerd had.

Ook was er een speciale gast op school n.l. wethouder Kees Schreuders. Hij reikte aan de kanjers van groep 3 een Letterdiploma uit, daarna was er voor iedereen nog iets lekkers te drinken en te snoepen.

 

 

 

 

 

 

Groep 3 en 4

 

Het is alweer een tijdje geleden dat we u op de hoogte hielden van het wel en wee in groep 3 en 4. Maar dat betekent niet dat we stil hebben gezeten!

In groep 3 zijn we bijna klaar met Kern 6, dat houdt in dat alle letters zijn aangeleerd,  a.s. vrijdag, 22 januari is er dan het letterfeestje want zoiets belangrijks willen we niet ongemerkt voorbij laten gaan. Maar ook met rekenen maken we grote sprongen. Na alle plus- en minsommen, meer en minder gaan we nu ook aan de slag met het meten van de inhoud. Best wel moeilijk maar ook heel erg leuk om te doen. Zeker als we dat gaan doen met allerlei maatbekers, bekers, flessen en kannen.

 

 

 

 Groep 4 blijft zeker niet achter: aan taal en spelling wordt heel veel aandacht besteed. Spelling is en blijft pittig; zoveel regels en woordjes die er onthouden moeten worden. En bij taal worden de opdrachten ook steeds moeilijker maar wat een kanjers in groep 4, ze blijven maar door oefenen. Zeker als er samengewerkt wordt; dan is het ook veel leuker om te doen. 

Bij rekenen is er op dit moment veel aandacht voor geld- en tijdsommen; zowel analoge als digitale klok. En digitaal klokkijken is echt niet makkelijk! 

 

 

 

 

 

We zijn in het nieuwe jaar ook begonnen met de spreekbeurten. Marijn beet de spits af met zijn spreekbeurt over...........PLAYMOBIL!

Wat een leuk onderwerp en een geweldige presentatie. Heel goed voorbereid met een prachtige PowerPoint en een leuk filmpje! Heel knap gedaan Marijn.

 

 

 

En af en toe hebben we ook nog wat kinderen uit de bovenbouw op bezoek; altijd gezellig!

 

 

Rekenen in groep 1

 

Boeken hebben we er niet voor nodig. In onze groep 1 zijn we al druk in de weer met allerlei activiteiten die te maken hebben met het rekenen.

Deze week besteedden we aandacht aan het item "van groot naar klein". En hoe doe je dat? Nou gewoon met de kinderen zelf.

 

 

Wat is het toch fijn als je in groep 4 zit en je kunt je creativiteit lekker kwijt als je na het harde werken even mag relaxen bij de kleuters. Nadia maakte een televisie, waarop een onderwater tafereel te zien is. O,ja ze vertelde er ook bij dat hij boven je bed moet hangen, zodat je voor het slapengaan nog even kunt genieten.

 

 

 

 

 

 

De vakantie zit er weer op en dus is ons schoolleventje weer begonnen.

Deze week verwelkomden we twee nieuwe kleuters in groep 1: Niels Zijlmans en Jeruel van As. We wensen jullie een hele fijne, leerzame tijd toe op den Biekurf.

In de vakantie was Jeruel jarig, maar hij wilde heel graag zijn verjaardag op school vieren. Dus daar stond hij dan te glimmen en te genieten toen hij door de hele school werd toegezongen. 

 

 

Ook Pieter was in de vakantie jarig. Hij vierde zijn verjaardag in een lekker warm land en op school deden we het nog eens dunnetjes over.

 

 

Voorbereidend schrijven

Ook met de kids van groep 1 besteden we hier al de nodige aandacht aan. De bewegingen zijn nog groot en grof en worden meestal nog met twee handen tegelijk gedaan. Dat kan in de lucht, op een papier, maar ook met scheerschuim op de tafel en dat is wel superleuk.

 

 

 

 

 

 

Nieuw anker: Vriendjes

Komende weken gaan we aan de slag met het thema Vriendjes uit Schatkist. Kikker is verliefd en dat is te merken. Alle activiteiten zullen hieraan gekoppeld worden.  

 

Kerstviering 18 december

 

Om 8.30 uur stond er een heerlijk ontbijtbuffet klaar met broodjes, krentenbrood, beschuit en ele lekkere hapjes. we hebben er goed van genoten. Alle ouders nogmaals bedankt hiervoor!

 

 

 

Daarna zijn we in het dorp een versierd kaarsje rond gaan brengen. De mensen die thuis waren konden het wel waarderen. Ze zullen vast een mooi plaatsje krijgen in de huiskamer.

 

Het laatste half uur hebben we ouders, opa's, oma's en andere belangstellende laten genieten van ons kerstfeest. We hebben liedjes gezongen, versjes en wensen uitgesproken.  En tenslotte een mooie afsluiting met het lied "we wish you a merry christmas".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Een jarige Niels. Hij vond het zo spannend voor de eerste keer je verjaardag vieren op school, maar gelukkig bleef grote zus Femke bij hem in de buurt.

 

 

 

 

 

 

Hier nog met een kado van de Sint maar afgelopen

woensdag werd deze stoere kerel

 alweer 5 jaar.

Dat betekende feest voor Thijs.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Project Kerst

 

 

 

Juf Ilse leest voor, het begin van ons schoolbreed project over "Kerst".

Daarna schreven de kinderen in groepjes op wat ze wisten en nog wilden weten over Kerst.

De bovenbouw ging aan de slag met "Hoe wordt Kerst gevierd in andere landen". De onderbouw bleef wat dichter bij huis. Zij gingen ontdekken wat er nu allemaal bij Kerst in Nederland hoort.

Eerst werd een woordweb gemaakt, in de kring vertelde de woordvoerder van elk groepje wat er op hun papier stond.

Verder werd er o.a. besproken waarom er zoveel mensen een kerstboom hebben, werd er gezongen, geknutseld, wensjes bedacht en op een mooie kaart geschreven, de tafel gedekt.

Als afsluiting was er vrijdagochtend de kerstviering.

Het was een intensieve leerzame week.

 

 

 

 

 

Sinterklaasfeest

 

Vrijdag 27 november hebben we eerst de schoen gezet. Maandag zat er niets in de schoen, maar wel overal verstopt een chocolade letter. Even goed zoeken dus allemaal!

Nadat we al de hele week samen hadden voorgelezen uit het boek Sinterklaas zonder baard was het dan eindelijk zover. Op 4 december bracht Sinterklaas  met 2 pieten een bezoek een den Biekurf. Maar we hebben Sint en piet wel zelf moeten zoeken. 

Toen we allemaal in de gymzaal zaten en sinterklaasliedjes zongen, onder de muzikale begeleiding van juf Lian, kwam er een eenzame piet voor het raam staan. 

Hij was onderweg de Sint en zijn maatjes piet kwijtgeraakt. Hij had wel op straat een brief gevonden..... Een brief met geheimzinnige cijfers. Deze codes hebben we in groepjes eerst opgelost. Ja, nu was duidelijk waar Sinterklaas en de andere piet was!

Jassen aan en in optocht naar oma Jaantje waar piet in een hele grote doos zat verstopt. Deze piet had zichzelf ingepakt! Daarna naar oma Zus in de Broekse Hof waar Sinterklaas in het schuurtje zat. Wat was hij blij om ons te zien. 

Terug op school hebben we gesnoept van de pepernoten en een quiz gedaan. 

Daarna zijn de kinderen van de bovenbouw begonnen met het uitdelen en uitpakken van de mooie surprises. 

Sinterklaas en zijn pieten brachten nog een klassebezoek bij de onderbouw. Alle kinderen konden persoonlijk hunn cadeau in ontvangst nemen. Ook hebben we nog 2 spellen gekregen voor de klassen en de bovenbouw heeft 2 doeltjes met een bal gekregen. 

Het was een leuk en gezellig sinterklaasfeest met liedjes, pepernootjes en cadeautjes.

 

 

 

 

 Kinderen uit de bovenbouw hebben een spectaculaire pietengym voor de onderbouw opgezet en begeleid. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bezoek Sinterklaashuis

 

Maandagochtend stapten we het imposante huis van Sinterklaas binnen, nadat we eerst een tocht met de auto naar Waalwijk hadden gemaakt.

Via een grote trap en het bordes kwamen we bij de ingang.Daar werden we begroet door een Piet die ons meenam naar de kapstokken, want met de jassen aan zouden de toch al "verhitte"kinderen het nog warmer krijgen.

Piet gaf ons een rondleiding door het Sinterklaashuis. Zo liet hij ons de "Postkamer" zien en kwamen we in het atelier van de Schilderpiet. Met een hoedje , jasje of een gek jurkje werd er een groepsfoto gemaakt.

Op de foto kwamen een flink aantal kids te staan, want de JH Dunantschool uit Wijk en Aalburg was er ook.

Inmiddels kwam de geur van pepernoten ons al tegemoet, niet verwonderlijk , want we gingen naar Bakpiet in zijn bakkerij.Natuurlijk mocht iedereen snoepen van de lekkere pepernoten. 

In een andere kamer zat Voorleespiet. Hij las voor over twee kinderen die het hele huis voorzagen van de schitterendste verfkleuren.Iedereen vond het heel grappig.

We zagen ook nog de slaapkamer van Sint met een exta groot bed om lekker in uit te rusten.

Piet nam ons mee naar een grote brede trap, die leidde naar de verdieping waar de kamer van Sint was. nou het was een supergrote kamer waar hij samen met Rolstoelpiet ons opwachtte.

Rolstoelpiet vertelde dat hij vroeger van het dak gevallen was en nu niet meer kon lopen, maar nog wel heel veel andere leuke dingen kon doen zoals b.v. dansen.

en ja, daar knalde de muziek door de kamer en ging iedereen in polonaise achter de Rolstoelpiet aan.

Inmiddels was het al aardig laat geworden en tijd om afscheid te nemen van Sint en zijn Pieten en het prachtige Sinterklaashuis.

Alweer een onvergetelijke ervaring rijker tuften we terug naar Broek.

 

 

 

 

 

 

  

Meer foto's zijn te vinden in de gang op school.

Groep 1

Afgelopen week hebben in de kleutergroep gewerkt over het boek "Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft"

We hebben o.a.  geknutseld, een mindmap gemaakt en de poppenhoek veranderde in het hol van mol.

 

En dinsdag hadden we heel bijzonder bezoek. Ella Hartman kwam met ons zingen met begeleiding van haar gitaar. Het leuke ervan was ook nog dat de kinderen zelf liedjes mochten kiezen.

 

Komende tijd staat in het teken van Sinterklaas. We beginnen maandag met een bezoek aan het Sinterklaashuis in Waalwijk. We gaan daar met de hele onderbouw naartoe. 

Daarna staan er allerlei activiteiten op het programma in en rond de school.

 

 

 

Groep 3 en 4

De afgelopen weken hebben we weer de nodige letters geleerd in groep 3. Zoals de o, b, h, z en volgende week gaan we de u erbij leren. Er kunnen steeds meer woordjes gemaakt worden. Ook met lezen gaan we nu steeds meer woordjes erbij leren. Er is ook weer een blok afgerond met rekenen en de toets is ook weer gemaakt met voor alle leerlingen een zeer goed resultaat. We zijn nu begonnen met "bussommen". Door het maken van deze sommen wordt een begin gemaakt met de begrippen erbij (+) en eraf (-). 

Groep 4 heeft weer een blok afgerond van zowel taal, spelling en rekenen! Ook gaan we deze week beginnen met het leren van een nieuwe tafel, de tafel van 5. De weektaak is inmiddels ook geintroduceerd en er wordt heel serieus mee gewerkt. Als je weektaak af is mag je een werkje of spelletje uit de kieskast kiezen. De komende weken staat deze in het teken van Sinterklaas. En ja, natuurlijk mogen kinderen uit groep 3 daar ook iets uit kiezen als ze klaar zijn met hun werk! Heel fijn hoor om de kinderen zo lekker aan het werk te zien en daarna een werkje. We gaan weer een gezellige tijd tegemoet met hard werken maar ook met heel veel gezeliigheid!

 

Voorstelling Jazz4kids

Afgelopen dinsdag gingen we met groep 3-4 naar een voorstelling van Jazz4kids. Hierbij stond de muziek en met name de jazz centraal.

De kinderen werden door de muzikanten meegenomen op reis door de wereld. Meedoen werd zeer op prijs gesteld, dus werd er gezongen maar ook geimproviseerd met muziekinstrumenten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tellen in de engelse les.

 

Rekenen met herfstmateriaal.

 

 

 

 

 

Herfstsoep en notentaart maken in de huishoek.

 

 

 

Groep 3 en 4

De herfstvakantie is voorbij en we gaan er weer vol tegenaan in groep 3 en 4.

De afgelopen periode hebben we al ontzettend veel geleerd. In groep 3 heel veel letters, soms ook hele lastige letters zoals de d, p en b. Deze lijken zoveel op elkaar dat ze nog heel vaak door elkaar gehaald worden maar dat geeft helemaal niks, we blijven gewoon oefenen. Ook zijn de oe, oo, ou aan de orde gekomen en ook dat zijn letters/klanken waar nog veel bij nagedacht moet worden! Na de vakantie beginnen we al in Kern 4 en ook dan worden er weer nieuwe letters aangeboden waar we weer nieuwe woordjes mee kunnen maken.

Met rekenen zijn we druk bezig met de getallenlijn tot 10 en soms al zelfs tot 20! Zowel van 1 t/m 10/20 als van 10/20 t/m 1 terugtellen. Ook wordt er aandacht besteed aan meten en wegen. Wat is langer en wat weegt zwaarder? Maar ook het schrijven van de cijfers krijgt de nodige aandacht. Kortom in groep 3 wordt er keihard gewerkt, zo hard dat we na de herfstvakantie niet meer zo vaak met groep 1/2 mee naar buiten kunnen. We krijgen anders echt ons werk niet af, maar als het werk af is zal er vast nog wel een keertje tijd zijn om even naar buiten te gaan.

 

Groep 4 doet er niet voor onder met het harde werken! Maar werken op de tablet maakt het toch wel een heel stuk leuker. Dit jaar staat er naast taal en rekenen ook spelling en estafette lezen op het rooster. Spelling is best lastig af en toe, je hebt regelwoorden, klankwoorden en weetwoorden, nou ga die maar eens uit elkaar houden als je pas begonnen bent met spelling. Naast het "gewone" rekenen gaan we dit jaar ook aan de slag met het oefenen van de tafels. Dit jaar moeten de tafels van 1,2,3,4,5 en 10 beheerst zijn. Voor de tafel van 1 zijn er al tafeldiploma's uitgereikt en aan sommige kinderen ook die voor de tafel van 2! Met Estafette lezen werken we vaak in 2tallen, we oefenen veel en het gaat dan ook steeds beter met lezen.

Ondanks dat er in groep 4 op de tablet wordt gewerkt blijft schrijvenook heel belangrijk en daar wordt ook heel veel aandacht aan besteed. 3x per week is er een schrijfles. 

 

Vanaf nu zal er regelmatig een stukje over groep 3 en 4 op de website staan dus blijf ons volgen voor de allerlaatste info uit deze groep met lieve, gezellige, hardwerkende en af en toe ondeugende kinderen!!

 

 

 

 

Verkeersweek

 

In de week van 19 t.m. 23 oktober hebben we veel aandacht besteed aan verkeer. We hadden deze week materiaal van Veilig Verkeer Nederland: oefenen van oversteken op een zebrapad met voetgangerslichten. Maar ook met een situatie dat er auto’s en fietsen aankomen rijden.                                                                We hebben geleerd altijd te wachten tot je over kan/mag steken. Ook al staan de oversteeklichten op groen.  

 

 

 

                                                                                 Het lopen langs de weg hebben we in de Broeksestraat geoefend. Hoe moet je veilig lopen langs de kant van de weg. Ook als er een obstakel (geparkeerde auto) staat. Oversteken zonder zebrapad en verkeerslichten. En als dan net een zware tractor met aardappelkar langs komt is het extra goed aan de kant gaan staan en opletten!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ook was er aandacht om zoveel mogelijk op de fiets of te voet naar school te gaan. En dan alle dagen een sticker plakken op je poster.

 

Welkom

Na de vakantie komt Yinthe Smits in groep 1. Ze is in de vakantie jarig en wordt 4 jaar. Hiep Hiep Hoera. Niels Zijlmans(broertje van Femke ) komt na de vakantie wennen in groep 1.

We wensen ze een fijne tijd op de Biekûrf.

 

 

Ritseldans

 

 

 

 

 

Herfst in de kleuterklas

 

In de kleuterklas zijn we begonnen met een nieuw anker van Schatkist.nl.          "Ritseldans en notentaart"

 

Deze week werd er een pakketje bezorgd bestemd voor groep 1 en 2 van den Biekurf, de aanzet voor dit nieuwe anker.

O, jee spannend !!! Er zat een brief in van de oma van Pompom, ze had een das voor hem gemaakt omdat het steeds kouder wordt .Wat was Pompom blij met zijn nieuwe das, die ook nog eens heel veel hartjes had.

 

 

We bekeken ook het boek dat bij dit anker hoort en lazen het verhaal voor:

Op een regenachtige dag ziet Vos dat Beer 's middags nog in bed ligt. Beer wil niet uit bed omdat het weer zo slecht is. De vrienden van Beer -Vos, Ree en Uil- bedenken een plan om Beer te laten zien dat herfst ook leuk kan zijn.Met een list krijgen ze Beer uit bed. Ree bedenkt een ritseldans voor Beer en daarna volgt er nog een wedstrijd:vruchten en noten zoeken.Beer ontdekt dat het nog geen tijd is om in bed te gaan liggen:eerst moet de wintervoorraad aangelegd worden.De volgende dag staat Beer vroeg op en bakt een heerlijke taart voor zijn vrienden.

 

We maakten in groepjes een woordweb in de vorm van een paddenstoel. Met de kinderen van groep 3 en 4 werd een groepje gevormd en de kids van groep 4 waren deze keer de schrijvers.Met je groepje moesten er dingen bedacht worden die te maken hadden met de herfst en de schrijvers noteerden dat op de meegekregen stippen.

Na een poosje kwamen alle groepjes weer terug in de kring en werd er besproken wat er op de stippen stond. Al snel kwam iedereen tot de ontdekking dat er veel dubbele antwoorden waren dus moest er overal een van gekozen worden. Daarna werden de stippen op de paddenstoel geplakt.

Door deze cooperatieve manier van werken leerden de kinderen wat samenwerken is. 

 

 

Wat is er leuker dan voor schooltijd voorgelezen te worden door een klasgenootje. 

 

 

 

 

 

Een week vol activiteiten 

 

Het was een week met tal van activiteiten, zoals;

 

Dierendag

Maandag vierden we met de hele school dierendag. De kinderen die dat wilden mochten een dier meebrengen en er iets over vertellen. Nou het was een echte beestenboel in de gymzaal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Even voorstellen

We pikten in de onderbouw nog het laatste staartje van het anker "Een nieuw schooljaar" mee. Even voorstellen op een bijzondere manier, een vertellend schilderij.

We hoorden wie er in het schilderij zat, waar hij of zij woonde, wat de hobby's waren enz.

 

 

 

Opening kinderboekenweek

Er kwam woensdagochtend wel heel bijzonder bezoek onze school binnenlopen. Professor Kweetniet liet de kids ervaren en zien dat er wel heel veel dingen " Raar maar waar " zijn, het thema van de kinderboekenweek 2015.

 

 

 

 

De ontdekhoek

In het kader van het thema van de kinderboekenweek gingen we afgelopen vrijdag met de leerlingen van de onderbouw naar "de Ontdekhoek"in den Bosch.

Spannend wat we nu weer gingen beleven. 

"De Ontdekhoek" deed zijn naam echt eer aan, wat was er veel te ontdekken, zelf foto's maken, een stempel drukken, de muziek voor een muziekorgel maken, letters slaan in een stukje aluminium, een bootje maken en daar een wedstrijdje mee doen enz. enz. 

Het werd dan ook een zeer leerzame ochtend en toen het tijd was om naar huis te gaan wilde eigenlijk niemand mee.

Moeders bedankt voor het rijden. Top!!

 

 

 

 de knikkerbaan                                                                zelf friet maken

 

 

 

proberen het water tegen te houden                                        het muziekorgel

 

Afscheid juf Lian

Afgelopen dinsdag kwam er en einde aan de invalperiode van juf Lian. Natuurlijk hoorde daar muziek bij, dus pakte de juf haar gitaar en gingen alle kids los.

Lieve juf Lian, bedankt voor alles. We gaan je missen.

 

 

 

Van een speelmoment een leermoment maken.

 

Al een aantal dagen zijn de kinderen in de ban van wedstrijdjes . Op de fiets volgen ze een afgesproken parcours en met de stopwatch wordt de tijd opgenomen.

Het bleek toch wel erg lastig om al die tijden te onthouden dus stelde de juf voor om het te noteren op een bord.

Zo gezegd , zo gedaan. Rhode noteerde de namen en ja toen kwamen er meteen veel onderdelen van rekenen aan bod, meer, minder, hoger, lager, erbij tellen, eraf trekken, vergelijken.

Zo sneed het mes van twee kanten, spelen en meteen leren.

 

 

 

 

 Begin van het nieuwe schooljaar.

 

 

  1.  

De eerste weken van dit schooljaar hebben we gewerkt met het schatkist thema “een nieuw schooljaar”. We hebben een rondje door de school gemaakt om te kijken wat er allemaal achter al die deuren te zien/doen is. We zijn bij juf Petra op bezoek geweest  in haar kantoor en ze heeft ons verteld en laten zien wat ze doet. Ook hebben we de regels van school en de klas besproken.

Met kleine blokjes hebben we zelf een school gebouwd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

We hebben een tekening van onszelf gemaakt en complimenten bijgeschreven.

 

 

Ook hebben we al een gezellig schoolreisje naar de Efteling gehad. 

 

 

 

 

 

 

 

Even genieten buiten van het mooie na-zomerweer.

 

De komende weken is het Kinderboekenweek en gaan we van alles ontdekken, uitproberen en bekijken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fruitdagen.

 

Maandag, woensdag en vrijdag zijn de fruitdagen op onze school.Het is de bedoeling dat de kinderen op die bewuste dag iets van fruit meenemen. Mocht het zo zijn dat uw kind geen fruit lust, wilt u dan iets gezonds meegeven bijv. een boterham?

Een goed voorbeeld afgelopen week in onze groep.

 

 

 

Weektaak

Deze week maakten de kleuters voor het eerst kennis met de "Weektaak". De bedoeling hiervan is dat elk kind 2 werkjesopdrachten maakt van het planbord in de klas.

Er mag zelf gekozen waarmee je begint. Aan het einde van de wrkles tekent de juf op je taak het gedane werk. Onder elk werk staan drie smiley's,  een lachende gezi , een gewone en een sippe.

Elk kind geeft d.m.v. de smiley te kleuren wat hij of zij ervan vond, dus vond je het moeilijk dan kleur je de sippe smiley.

In de bespreekkring (na elke werkles) bespreken we hoe het tijdens de werkles ging. Elk kind geeft dan een toelichting op de ingekleurde smiley. Zo kunnen er veel ideeén,tips enz. ontstaan en kan het voor de anderen een stimulans zijn om dat werk ook te kiezen.

 

 

 

Een nieuw schooljaar

 

De komende tijd staat groep 1/2 in het teken van het anker (thema) "Een nieuw schooljaar".

We gaan met de kids werken, allerlei taal/reken-, muziek- knutselactiviteiten doen over dit onderwerp.

Het zou zomaar kunnen dat uw kind vraagt om iets van thuis mee te nemen dan bent u daar nu alvast op voorbereid.

 

 

Het anker(thema) wordt geïntroduceerd door een verhaal over Rikkie , een jongen die voor het eerst naar school gaat.

Hij vindt het super spannend en neemt stiekem zijn knuffel Ben mee. Gelukkig vindt juf Astrid het helemaal niet erg en zo is Rikkie al snel op zijn gemak in de klas.

 

 Afgelopen week

Het was een druk, een iets anders dan anders, maar bovenal gezellig weekje.

Deze week begon met een gewone schooldag op maandag. Toch hing er spanning in de lucht. Dat was wel te verklaren want dinsdag stond in het teken van de schoolreis.De Efteling was onze bestemming dit jaar.

Wat hebben de kinderen genoten die dag. Moe maar voldaan keerden we huiswaarts en kon iedereen lekker uitrusten. Zelfs op woensdag kon er uitgeslapen worden.De school was gesloten omdat de juffen studiedag hadden.

 

 

 

Even luisteren en uitrusten op de paddestoelen.

 

 

 

 

In de speeltuin bij "het Volk van Laaf"

 

 

Wat is de baby toch schattig.

 

 

 

 

Van lieverlee begint iedereen zijn of haar plekje te vinden in groep 1 / 2.'s Morgens komen de kinderen enthousiast binnen en na de inloop gaan we in de kring. We  bespreken de tijdwijzer en kiezen de hulpjes voor die dag. Als het mooi weer is gaan we lekker buitenspelen, hutten bouwen, een circuit maken op het schoolplein waar je met de fiets overheen kunt rijden, graven in de zandbak of taartjes bakken op de rand.De kinderen van groep 3 komen regelmatig bij ons buitenspelen of werken in de klas. En dat er hard gewerkt is wel te zien.

 

 vingerverven

 

 timmeren in de timmerhoek

 

 of een lekker "bakkie" koffiezetten voor de juf.

 

Engelse les

Elke dinsdagmiddag komt juf Mhairi om engelse les te geven. Ze praat uitsluitend engels met de kinderen. door veel te herhalen en dingen aan te wijzen weten de kinderen wat ze nu eigenlijk bedoeld.Afgelopen week ging de les over "flowers". voor elk kind had ze een flower geplukt en meteen werden de kleuren benoemd en werden de flowers  geteld.Op vrijdag herhaalt juf Armenda de aangeleerde stof nog een keer.

 

 

 

Een nieuw schooljaar

 

De vakantie zit er weer op en afgelopen week zijn we weer met frisse moed gestart.

De maandagochtend begon al goed, want door het noodweer stond de halve gang blank.Dweilen dus !!Gelukkig maakten veel handen licht werk. Bedankt alle ouders die ons geholpen hebben.

 

In groep 1 en 2 verwelkomden we twee nieuwe kinderen Annika Hakkert en Samuel Arshakjan.We wensen hen een ontzettend fijne, leerzame tijd toe op onze school.

Yinthe Smits komt op de vrijdagmorgen "oefenen". Ook haar wensen we alle goeds toe in haar komende schoolleven.

Het was even wennen want de klas had een iets andere inrichting dan het jaar daarvoor, maar na een paar dagen was het vertrouwde gevoel weer terug en werd er druk gewerkt, gespeeld enz. 

 

In groep 3 en 4 werd afgelopen week al hard gewerkt, maar gelukkig was er na  inspanning ook ontspanning.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Na een drukke maar o zo gezellige week, jaarafsluiting in de Drunense Duinen, afscheidsavond/musical groep 8, afscheid van Ruben van Assen, frietfeest/afscheid overblijfmoeders en afscheid van meester Henk, is het dan zover:

                            VAKANTIE !!!!!

 

Iedereen heel veel plezier toegewenst. Tot 31 augustus.

 

 

 

 

 

Het was weer een drukte van belang afgelopen week. Een impressie.

 

Er kwamen twee nieuwe kleuters kennismaken op school Annika en Samuel. Komende donderdag komen ze een ochtend meedraaien en natuurlijk gaan we er iets leuks, maar ook iets leerzaams van maken.

 

Nadia had voor de winnaars van de gymles van vorige week een prijs. Het was iets moois waarmee je kunt kleuren en verven. 

Dank je wel Nadia.Superlief!!!!!

 

 

Daar was ze dan: JILL. Samen met haar trotse vader Bart en trotse moeder Ilse kwam ze bij ons op bezoek. Of ze er veel van meegekregen heeft is nog maar de vraag, want al die tijd was Jill heerlijk in dromenland.

 

 

 

 

Hoe kun je in de ban zijn van een woordzoeker. Rens, Bob en Claire zochten zeer fanatiek, maar hij was wel moeilijk.

 

 

Woensdag gingen we op stap met de meiden van groep 8. Ze wilden graag een hoed versierenen. Natuurlijk lukte dat goed met twee van die creatieve meiden.

 

 

 

Wat een hitte

 

Wat was het puffen van de week met die hitte. We hebben ons rooster dan ook maar aangepast. Eerst een poos naar buiten en daarna aan het werk in de "lekkere warme" klas.

Tijdens de gymles donderdag deden we het rustig aan. In de koele gymzaal oefenden we voor de afsluiting van het schooljaar.

 

 

Het kon natuurlijk niet uitblijven. vrijdag was er waterfeest.

 

 

 

 

 

Wat doe je als je zelf een boekje hebt gemaakt over paarden? 

Voorlezen voor de hele groep natuurlijk . Nou en dat deed Claire en wat ging haar dat goed af.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Een schitterend voorbeeld van samenwerken. Dit groepje kinderen had een gleuf gegraven waarin knikkers naar beneden konden rollen. 

Er werd geteld hoelang het duurde voordat de knikker onderaan was. 

Helaas mislukte de eerste poging omdat de knikker halverwege bleef liggen, maar ....slim zoals ze zijn, werd er bedacht dat de ondergrond wel heel egaal moest zijn en jawel hoor. Even later ging het goed en werd het aantal knikkers steeds meer.

hoe btrokken je bezig kunt zijn blijkt wel uit de foto's.

 

Rapporten

 

Vrijdag krijgen de kids van groep 3 en 4 hun laatste rapport van dit jaar mee. Daarna volgen de rapportbesprekingen waar uw kind ook van harte welkom bij is.

 

 

Groep 3 en kern 11

 

Groep 3 werkt inmiddels alweer hard in kern 11 van Veilig leren lezen.

In kern 11 wordt verder geoefend met woorden waarvan de eerste lettergreep een open lettergreep is, maar nu beginnen de woorden met een cluster. Het gaat om woorden als: vragen, spelen, schotel, sturen .Ook komen tweelettergrepige woorden voor die eindigen op "lijk", " tig" of " ing ", zoals moeilijk, prachtig, koning En er wordt een begin gemaakt met eenvoudige drielettergrepige woorden zoals appelmoes, vuilnisbak en blokkendoos.

Het thema van kern 11 is "Mijn lievelingsboek"

 

 

 

 

Omroep Brabant op visite.

 

Wat leuk. afgelopen donderdag was Marjanka Oerlemans van Omroep Brabant de hele dag op bezoek op onze school.Ze bracht regelmatig verslag uit van de gang van zaken en dat was weer te horen op de radio. Zo was er een instructieles bij de bovenbouw, een intervieuw met meester Henk, de buitenles van de onderbouw en de gymles te beluisteren. 

Hebt u het gemist op omroepbrabant.nl/kriskras is alles nog nog eens te horen.

 

 

 

De natuur in.

Met het mooie weer van afgelopen week gingen we deze keer voor een biologieles naar buiten. 

Uit de sloot visten we water en elk kind kreeg een plons in zijn of haar bakje. In tweetallen werd er onderzocht wat je zoal zag en dat moesten de kids dan weer invullen op een papier.

Later werd de les afgesloten in de kring en bespraken we alle vondsten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 De laatste spreekbeurt

 

Ruben was de laatste in het spreekbeurtencircuit. Hij had een mooie spreekbeurt over "Koala's" en wat wist hij er veel over te vertellen.We weten nu waar ze leven, wat ze eten, hoe groot koala's zijn als ze geboren worden enz. Top gedaan Ruben.

 

 

Toetsen

 

De laatste loodjes........ , het einde komt in zicht nog even en dan zitten de toetsen er op. Wat hebben de kids goed hun best gedaan, er is keihard gewerkt. Nog even doorbijten.

 

 

Ik-tafel Thijs

 

Als laatste was Thijs aan de beurt om te laten zien wat hem allemaal bezighoudt. Nou dat kon hij ons allemaal wel haarfijn vertellen hoor. Van de foto's tot aan de grote  gereedschapskist. Als een volleerd presentator liet hij alles zien met de nodige uitleg.

Wat ben je toch een knapperd Thijs. Super gedaan.

 

 

Spreekbeurt

 

Esmee had een heel bijzondere spreekbeurt. Eerst toverde ze de klas om tot schoonheidssalon en daarna wist ze precies uit te leggen waar alles voor diende en hoe je het kon gebruiken. Misschien weet u het al. Ze had als onderwerp "Make-up' gekozen.

Nou Esmee als iedereen er straks in Babylonienbroek tip-top uitziet weet je waar het van komt.

Top gedaan!!!

 

 

Feest,feest,feest.

 

Het houdt maar niet op. Deze week vierden we de verjaardag van Ruben uit groep 3, hij werd alweer 7 jaar en in groep 2 was Jair jarig. Hij werd 6 en dat was natuurlijk feest, feest, feest.

 

 

 

Vriendjesavond

 

Komende dinsdag is er vriendjesavond op school. Van 18.00 tot 19.00 uur mag je aan een vriend of vriendinnetje laten zien hoe leuk onze school wel niet is.

We sluiten het uurtje af met veel muziek.

 

 

De ik-tafel

 

Zit je amper een half jaar op school en dan mag je al je ik-tafel presenteren. Zo ging dat bij Pieter en hij deed het supergoed. Knap hoor Pieter dat jij alles zo goed vertelde en meteen ook liet zien. Top gedaan.

 

 

Spreekbeurt Rhode

 

We hadden de spreekbeurt van Rhode uit groep 3 deze keer en wat voor een spreekbeurt was het. 

Iedereen hing meteen aan haar lippen, want wat ging het goed.Ondersteund door een prachtige power-pointpresentatie en een tentoonstelling van alle meegebrachte spullen, deed ze haar verhaal.Na afloop wisten alle kinderen heel veel over  "Apen". 

Wat heb je het goed gedaan. Groot applaus voor jezelf.

 

Gym

 

Een van de onderdelen van de gym les was acro-gym. En hoe leuk kan dat zijn.

 

 

 

Toetsen

Nu timmerdorp voorbij is, staan de toetsen weer voor de deur. Deze week beginnen we in groep 3/4.

Toi, toi toi voor iedereen.

 

Jarigen 

Afgelopen week hadden we wel twee jarigen in onze groep. Tim en Femke werden alle twee 6 jaar. 

Natuurlijk hoorden daar het zingen en de taart bij. Alsnog GEFELICITEERD.

 

 

 

Spreekbeurt

Deze keer was Marijn aan de beurt. Zijn spreekbeurt ging over "Planes".Met een mooie power-pointpresentatie vertelde hij over zijn onderwerp en dat was niet het enige. Hij had ook veel spulletjes meegenomen. Geen wonder Marijn dat iedereen het super top vond. Heel goed gedaan!!

 

Boekenbeurt

Weer eens wat anders dan een spreekbeurt was de boekenbeurt van Bert. Hij las voor uit "Wilhelmus" van W. G. v.d. Hulst.Een boek met een speciale betekenis, omdat hij het kreeg van zijn oma toen hij gedoopt werd. Bert gaf een uitgebreide beschrijving, beantwoordde heel keurig alle vragen en sloot zijn boekenbeurt af met:" Ik raad iedereen aan dit boek te lezen, daarom laat ik het nog een poos op school".

Top gedaan Bert. je verdient een heeeele dikke pluim.

 

Zaaien in onze tuintjes.

In een van de tuintjes was nog plaats over. nou dat was niet tegen dovemansoren gezegd. De kinderen van groep 1 en 2 wilden daar maar al te graag iets in zaaien en dat werden zonnebloemen.Dat het echte tuinierders zijn was wel te zien. Heel precies werden de zaadjes in de gaatjes gestopt en daarna zachtjes toegedekt met grond.Nu maar hopen dat ze gaan groeien.

 

 

 

Oeps, wat zit daar voor iets interressants?

Eens even goed bekijken.

Het was een wesp met een kapotte vleugel.

Sportdag

Met een heerlijk zonnetje, lekker temperatuurtje gingen we vrijdag naar het voetbalveld van G.D.C. om daar onze sportdag te houden samen met de PWAschool uit Eethen.

Er waren veel activiteiten die gedaan konden worden, zoals: spijkerpoepen, zaklopen, blikgooien, grassprietje trekken.

Het was een hele ochtend en daarna pufte iedereen uit in de bus, die ons weer terugbracht naar school.

Als klapper van de week was er op vrijdag de meester en juffendag georganiseerd door de oudercommissie.

Het was een complete verrassing toen de gymzaal opeens een circuspiste was.

 In een mum van tijd leerden de kinderen allerlei circusacts, die ze aan het einde van de ochtend mochten laten zien aan iedereen die maar wilde kijken.

We namen ook afscheid van juf Ans. Jammer, iedereen wilde haar eigenlijk helemaal niet kwijt.

Al met al was het een geweldige , onvergetelijke ochtend. Dank aan iedereen die er zoveel moois van gemaakt heeft.

 

 

 

 

 

De ik-tafel van Claire

 Daar stond ze dan onze Claire helemaal klaar voor haar ik-tafel over... haar grote liefde "Paarden".

Ze had er zelfs haar paardrij-outfit voor aangetrokken en de hele tafel stond propvol.

Als een volleerd presentatrice vertelde Clair haar wetenswaardigheden over paarden. Liet ondertussen ook nog van alles zien en beantwoordde alle vragen.

Het was dubbelTOP Claire !!!!

 

 

 

Veilig leren lezen 

In groep 3 zijn we bezig met kern 10.

Kern 10: moeder-geluk-eerlijk

In deze kern leert uw kind:

Woorden met twee lettergrepen

Woorden met ieuw, eeuw, en uw

Wie de baas is in de korte klankstraat.

Uw kind leert hoe woorden als

'moe-der', 'ge-luk', 'eer-lijk', 'bui-ten', 'ver-haal', 'schat-tig', 'schuiven',

'be-doel' en 'hel-ling' worden gelezen.

Uw kind ontdekt en leest lettergrepen, die ook wel 'stukjes van

woorden' worden genoemd.

De leesmoeilijkheden breiden zich

uit, de woorden worden langer en lastiger om te lezen.

Veel hardop oefenen helpt om het leesniveau van uw kind

omhoog te krijgen! Dus lekker veel blijven lezen!

 

 

We hebben weer een druk weekje achter de rug

Afgelopen week gonsde het weer van de activiteiten op onze school.Zo hadden we de ik-tafel van Tim.Wat had hij veel meegenomen, de hele tafel stond tjokvol. Natuurlijk had hij daardoor ook veel te vertellen en dat ging hem bijzonder goed af.Hij kreeg dan ook veel "TOPS" na afloop.

 

Jissia had een spreekbeurt en deze keer had ze het onderwerp "Brood bakken" helemaal uitgediept. Ze had er heel veel informatie over van de ingredienten tot het bakken aan toe.

Zelfs het vragenrondje was voor haar geen probleem.

Super gedaan Jissia en haar spreekbeurt krijgt nog een vervolg, want komende week gaan we ook nog broodbakken in de klas. 

 

Vrijdag moest er gezongen worden voor juf Corinne, want haar verjaardag komt al snel dichterbij.Natuurlijk hoort daar op de stoelstaan bij en met de hele school maakten we er een klein feestje van.

Juf Corinne:  Gefeliciteerd.

 

 

 

Jarig

De eerste dag na de vakantie hadden we al meteen feest op school. Rens vierde zijn verjaardag. In de vakantie was hij 8 jaar geworden en natuurlijk hoort daar het uitblazen van de kaarsjes op onze verjaardagstaart bij.

Spreekbeurt

Voor Rens was het een druk weekje want hij hield ook nog zijn spreekbeurt die ging over voetballen. Deze keer niet over het spelletje maar de voetbal als voorwerp.

Wat deed Rens het goed met veel flair vertelde hij erover, liet ondertussen van alles zien, toverde een filmpje op het digibord en als afsluiting was er voor iedereen een kleurplaat waar je zelfs iets mee kan winnen. Iedereen vond dat je het Top gedaan had Rens.Super!!

 Ook Nadia had haar spreekbeurt en wel over Wyandotten. Heel professioneel deed ze haar verhaal met behulp van een prachtige powerpointpresentatie. Ze had ook superveel  meegebracht, iedereen mocht het zien, voelen en ruiken.

Als klap op de vuurpijl kwam er ook nog een heuse kip tevoorschijn, die zich niets aantrok van al die kinderen om haar heen en rustig haar graan oppikte.

Ook Nadia verraste iedereen met een mooie kleurplaat. Het werd een vierdubbele top en dat voor de eerste keer.

Superknap gedaan Nadia!

 

 

 

 

 

Een nieuw anker in groep 1 en 2

De komende weken werken we in groep 1 en 2 over het anker "Vertel 't maar ".

Deze keer gaat het verhaal over Eend die een verhaal "schrijft". Het heet dan ook "Het verhaal van Eend".

We gaan er met z'n allen weer iets leuks en leerzaams van maken en natuurlijk houden we u op de hoogte van wat er zoal gebeurt in onze groep.

Pre-teaching groep 2

Met de kinderen van groep 2 zijn we begonnen om hen vast te laten kennismaken met  Veilig Leren Lezen, de methode die we gebruiken in groep 3. 

We zijn gestart met kern 1 en wel met het woordje "ik". Elk kind heeft een eigen werkboek, leesboekje en een klik-klakboekje.

De bedoeling van het pre-teachen is de kinderen vertrouwd te maken met de werkwijze, zodat dat hen houvast biedt in groep 3.

Wat betekenen de picto's bovenaan elke bladzijde, wat doe je met een klik-klakboekje enz.? 

Elke maandagmiddag en vrijdagochtend staan hiervoor gepland.

Nieuwsgierig geworden? Loop voor of na schooltijd gerust even binnen uw kind kan u  vast heel goed uitleggen hoe het werkt.

 

Hoe kun je zo gefacinneerd zijn door het liedje van het Koekemannetje gezongen en gespeeld door juf Lian.Bob is er een voorbeeld van, hij vergeet zelfs bijna zijn ijsje op te eten.

 

Femkes ik-tafel

Nadat ze al haar spullen keurig uitgestald had kon de ik-tafel van Femke beginnen. Een hele waterval van informatie kwam over ons heen en daarbij liet Femke constant van alles zien. De vragen aan het einde ?? Nou ze draaide haar hand er niet voor om en wist alles prima te beantwoorden.

Het werd een dubbele TOP!!!!

Super gedaan Femke. Je mag heel erg trots zijn op jezelf, wij zijn dat zeer zeker ook. 

 

 

 

 

Bijna jarig 

Daar stond hij dan trots te wezen. Nog een paar dagen en dan is Marijn 7 jaar. We vierden het alvast op school met veel zang en natuurlijk de vrjaardagstaart met 7 kaarsjes, die Marijn mocht uitblazen.

Als de vakantie bijna voorbij is, is Rens jarig. Dat is meteen al feest op de eerste en de beste schooldag.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Spreekbeurt "Lammetjes"

In groep 4 was Annemijn het eerst aan de beurt om een spreekbeurt te houden.En wat had ze er iets moois van gemaakt. Een schitterende Power-Point en een tafel vol meegebrachte spullen. En dat alles had te maken met olifanten.

Annemijn stond haar mannetje wel hoor, ze vertelde haar verhaal, liet de attributen zien en beantwoordde nog zomaar eventjes alle vragen.

Alle kinderen beoordeelden het met een dubbele "Top". Supergoed gedaan Annemijn.

Je mag zeer zeker trots op jezelf zijn.

 

 

Tinus de Teltijger

Wat was het mooi weer en wat kwam het goed uit dat Tinus de Teltijger deze keer iets bedacht had over hinkelbanen, dus gingen we met de kids van groep 1,2 en 3 naar buiten.

Met  de hinkelbaan deden we allerlei activiteiten, zoals:

Ga op nummer 6 staan.

Spring  3 plaatsjes terug. Waar sta je dan? 

Spring op de even/ oneven  nummers en tel daarbij hardop.

Waar moet ik op gaan staan als ik 3 en 4 bij elkaar tel? 

enz. enz. 

Daarna mochten de kinderen in tweetallen een hinkelbaan maken en hoe lang die werd bepaalden ze zelf. nou er waren heeele lange banen bij.

 

 

 

 

 

 

 

 Ik-tafel Jair

Jair was degene die de spits afbeet voor de ik-tafel in groep 1 en 2. Eerst werden alle meegebrachte spullen keurig uitgestald en daarna vertelde Jair er heel goed van alles over.

Natuurlijk wraen er ook vragen aan het einde, maar daar wist Jair wel raad mee. Keurig werd alles beantwoord.

Jair verdiende van iedereen een dikke pluim. Top gedaan hoor!

 

 

Spreekbeurt Bob

Voor groep 3 en 4 staan de spreekbeurten/boekenbeurten op de planning.Bob was als eerste aan de beurt en wat deed hij het geod. Met verve vertelde hij over lammetjes en wat wist hij er veel van. 

Met gemak beantwoordde hij de vragen en als klap op de vuurpijl kwam er een echt lammetje in de klas. Grote hilariteit want het lammetje moest wel heel nodig een grote boodschap doen, dat het op onze vloerbedekking was, boeide hem helemaal niet. Hij rondde het ook nog even af met een plas zo groot als een zwembad.

Bob iedereen vond dat je het het super gedaan hebt. Grote klasse!!

 

We zijn benieuwd wat ons de komende weken nog te wachten staat.

 

 

Vriendjes

De tijd tot aan de meivakantie staat in de kleuterklas in het teken van het anker "Vriendjes".

Centraal staat het boek "Kikker is verliefd" en natuurlijk zijn daar omheen heel veel leuke activiteiten te bedenken en te doen.

Mocht uw kind plotsklaps verliefd zijn dan weet u wat de oorzaak zou kunnen zijn.

 

Kanjertraining

Dat de kanjerlessen wel indruk maken bleek maar weer toen er werd verteld over het kinderfeestje van Bob.

Niet leuk hoor als er zulke bazige en plagerige kinderen in de buurt zijn, maar gelukkig hadden ze toch enorm genoten. 

Woensdag 15 april gaan juf Corinne en juf Anneke  nog een dagje op Kanjertraining. Juf Armanda is dan in de onderbouw.

 

 

Muziekles

Het was woensdag een grote kakafonie van allerlei muziekinstrumenten in onze school.

Deze les had fanfare Juliana voor alle kinderen een muziekinstrument meegenomen en daar moest natuurlijk op geoefend worden.

Rode hoofden van het balzen, zere handen van het trommelen, het maakte allemaal niets uit. De leden van de fanfare leerden de kids met veel enthousiasme heuse noten te spelen. Oei, dat was tellen geblazen met hele en halve noten.

Iedereen kreeg het muziekinstrument mee naar huis om te oefenen.We zijn benieuwd hoe het de komende les gaat klinken.

 

 

 Hiep hiep hoera voor Bob

Wat werd er hard gezongen voor de jarige Bob afgelopen woensdag. Alweer 7 jaar.

 

Afscheid juf Eugenie

We wisten al een tijd dat juf Eugenie ons ging verlaten. Afgelopen maandag namen we afscheid van haar. De kinderen maakten er iets moois van met zang,dans, playback en als afsluiting een optreden van een clown.

Aan het einde van de middag kreeg juf Eugnie een grote mand in haar handen geduwd, die was nog leeg, maar dat duurde niet lang.In een mum van tijd was hij gevuld door kadootjes die de kinderen meegebracht hadden. 

Bepakt en gezakt verliet juf Eugenie den Biekurf.

We wensen haar alle goeds toe voor de toekomst en ....ze heeft beloofd nog een keer langs te komen.

 

 

 

Fanfare Juliana

Misschien heeft iemand het gehoord maar woensdag kwam er wel erg veel herrie uit de gymzaal van onze school. Geen wonder, er werd geoefend met de muziekinstrumenten van fanfare Juliana uit Uitwijk.

Een aantal leden lieten de kinderen kennismaken met het maken van muziek. Iedereen mocht proberen geluid te halen uit o.a. een trompet, een schuiftrombone enz.

Nou dat het lukte was wel te horen hoor.

Op het einde kreeg iedereen een brief mee met het verzoek om een instrument aan te kruisen waarmee je graag wil oefenenen. Dat gaat dan de komende weken gebeuren tijdens de wekelijkse muzieklessen.

Er volgt ter afsluiting ook nog een heus concert voor alle ouders, opa's, oma's en wie het maar wil horen.

 

 

Een jarige

Alweer feest op school. Afgelopen maandag vierde Esmee haar negende verjaardag. 

 

 

 Klassenlunch

Afgelopen donderdag was het dan zo ver. Tussen de middag bleven all kinderen op school lunchen.

In de gymzaal waren de rijk gevulde tafels klaargezet en kon iedereen naar hartelust zijn of haar trek stillen.

Natuurlijk bestond de lunch uit gezonde dingen, zo konden de kinderen ervaren dat gezond ook heel lekker is.

Juf Lonneke

Voor juf Ilse was het een niet al te leuke week. Woensdag voelde ze zich al niet lekker en ja hoor ook bij haar sloeg het buikgriepvirus toe.Dat betekende lekker onder de wol blijven en goed uitzieken.

Gelukkig was daar juf Lonneke, die in kon vallen. 's Middags ging ze ook mee naar de gym, dus was het even wennen een nieuw gezicht tijdens de gymles. 

Het verliep allemaal goed. Juf Lonneke bedankt!

Afscheid juf Eugenie

Maandagmiddag nemen we met z'n allen afscheid van juf Eugenie. Wat we gaan doen moet nog een geheim blijven, dus verklappen we niets.

Meteen na schooltijd kunnen de ouders ook nog afscheid van haar nemen.

Jammer dat de juf vertrekt, we zullen haar zeker missen.

Veel succes en geluk met je nieuwe baan!

Pasen

Het project "Kunst" hebben we afgesloten om verder te gaan met "Pasen".

Er zal weer van alles geknutseld, verteld, gezongen enz. worden over dit onderwerp.

 

Middenruimte

Wat wordt er nog steeds hard gewerkt door de groepen. Ze hoeven zich zeker niet te vervelen.

Groep 3 krijgt in deze fase van het leesonderwijs zeer regelmatig te maken met het woorddictee, waarin de aangeleerde woorden aan bod komen.

Juf leest ze voor en de kinderen schrijven het op in hun dicteeschrift. Na afloop kijken we het gezamelijk na en bespreken hoe het komt dat er een woordje fout is.

Tijdens het rekenen komen er veel geldsommen aan bod, zoals:"Hoe kun je 10 euro op verschillende manieren betalen", of "Maak het bedrag op verschillende manieren vol".

Groep 4 wordt door hun eigen tablet keurig "bediend"op hun eigen niveau. Zo is erbij rekenen altijd een taak die aansluit bij de leerling. Is de taak af dan kan er verder gegaan worden met de + taak.

Met zulke kanjers in groep 3 en 4 lukt dat heel goed.

 

 

 

 

 

Juf Armanda

Komende dinsdag is juf Armanda niet in onze groep. Juf Anneke is er die dag wel.

 

Groep 3

Inmiddels zijn we in groep 3 begonnen met kern 8. Tijdens deze kern krijgt het thema "Op het podium" veel aandacht. Voorlezen, voordragen, optreden, verkleden zijn sleutelwoorden in allerlei activiteiten.

Woorden met tweemedeklinkers vooraan (zoals "zwaan') en achteraan (b.v. "kast") komen uittgebreid aan bod. Daarnaast wordt er geoefend  met samenstellingen. Ook leert uw kind woorden met een open klinker achteraan lezen bijvoorbeeld: "ga", "zo"en "nu". Bovendien wordt de nk van bank en de ch van licht aangeboden.

Uw kind kan nu alle letters vlot benoemen en opschrijven, al zal het schrijven niet foutloos gaan, maar creativiteit en spontaniteit zijn dan belangrijker.

Bovendien is uw kind verder met lezen dan met spelling. Wat het kan lezen, hoeft het dus nog niet foutloos te kunnen schrijven.

 

Over de tong

In de bovenbouw werd er gewerkt met het thema "Over de tong", waarin "De schijf van vijf" centraal stond. Er waren een aantal activiteiten waaraan de onderbouw ook kon deelnemen.

En zo werden er groepjes gemaakt en maakte iedereen een smoothy, werd er van alles geproefd enz. Alle bevindingen werden genoteerd in een bijgeleverd  boekje.

Na afloop had elk kind weer een heleboel nieuwe ervaringen opgedaan.

 

 

 

 

 

 

Juf Armanda

Komende dinsdag (en de dinsdagen daarop) komt juf Armanda lesgeven in groep 1 en 2. 

Ze is voor de kids geen onbekende, ze kennen haar immers van de uitwisseling met "de Regenboog".

Juf Anneke is dan een dag thuis.

Portfolio

De kinderen van groep 1 en 2 kregen vrijdag hun "Kunstportfolio" mee naar huis.Dit naar aanleiding van het project waar we in de groep mee bezig zijn.

Maandag verwachten we dat de kinderen de portfolio weer mee naar school brengen, zodat we kunnen bespreken wat iedereen gedaan heeft en gaan we op school er ook weer driftig mee aan de slag. 

Jarig

Afgelopen maandag vierden we de verjaardag van Bert, die 8 jaar werd. Natuurlijk werd hij in het zonnetje gezet en door de hele school toegezongen.

 

 

 

 Bijna aan het einde van kern 7

 Wat wordt er toch hard gewerkt in groep 3. Het einde van kern 7 komt al in zicht.

In de kernen 1 t/m 6 heeft iedereen alle letters geleerd. In principe kunnen nu eenvoudige eenlettergrepige woorden worden gelezen.Alleen moet het herkennen van de woorden nu nog worden versneld.

In kern 7 t/m 12 leren de kinderen woorden lezen die wat moeilijker zijn. Dit zijn de lastige eenlettergreepwoorden zoals kist, drop, hond, slang, bank, springt, meeuw, ja, zo en woorden van twee-en drielettergrepen. Ook wordt het niet meer spellend lezen geoefend. Die lastige eenlettergrepige woorden worden niet allemaal tegelijk aangeboden en geoefend, maar zijn verdeeld over verschillende kernen.

In kern 7 kwamen vooral de sch-woorden aan de orde met het lettercluster ng(ring).Bovendien maakten de kinderen al kennis met twee medelinkers vooraan en achteraan.(stoel,lamp),woorden met -den -b achteraan(heb,bad)en samenstellingen(zakmes). Ook leerden we hoofdletters.

Kinderen zijn steeds beter in staat om woorden en zinnen te schrijven. Toch zullen ze nog niet alle woorden foutloos schrijven. De leesproblemenzijn soms te  moeilijk om de afwijkende schrijfwijze meteen ook onder de knie te hebben. Zo kan uw kind al snel woorden lezen met de letter -d- achteraan, maar het foutloos schrijven van woorden als "had" en "heb" is moeilijker.Vandaar dat vanaf kern 7 het kunnen lezen en kunnen schrijven van woorden niet helemaal parallel meer loopt.

Als uw kind  woorden schrijft waar spelfouten in zitten, hoeft dat dan ook nog niet altijd verbeterd te worden.

Rapporten

Groep 3 en 4 hebben de rapporten meegekregen. Na de vakantie gaan we ze bespreken  tijdens de rapportgesprekken. 

Lammetjes

Vlak voordat de vakantie begon maakten we met de onderbouw een tripje naar de boerderij van de opa en oma van Thijs. Er waren daar nl. heel veel lammetjes geboren.

Kijken, aaien, ruiken, zelfs een schaap zien poepen, het was een hele belevenis. We mochten ook nog lammetjes de fles geven. Hoe cool was dat.

Zo hadden een mooie afsluiting van de week en nu maar lekker genieten van de vakantie. 

Bedankt opa en oma van Thijs en alle ouders die gereden hebben.

 

 

Thom

Wat spannend. Maandag kwam Thom, net terug uit Turkije, uitleggen wat hij daar nou precies gedaan had.

Hij liet een heleboel foto's  zien, beantwoordde vragen (en dat waren er best veel) en trakteerde nog op iets lekkers. 

 

 

De komende week gaan juf Corinne en juf Anneke naar scholing voor de kanjertraining.Dat betekent dat ze dinsdag en woensdag niet op school zijn. Juf Armanda(uit Dussen) komt dan in groep 1 en 2 lesgeven en juf Inge gaat de lessen verzorgen voor groep 3 en 4. 

Donderdag zijn ze er weer!!

 

Kikker in de kou

Wat is er al hard gewerkt rondom het thema "Kikker in de kou".In de bouwhoek maakten Tim, Femke en Jair een huis voor de twee ijsberenvriendjes van kikker. En het resultaat mag er zijn.

Een supermooi huis bedekt onder de sneeuw, maar wel voorzien van electriciteit door de masten en kabels die rondom het huis staan.

 

 

 

Natuurlijk moest er even geposeerd worden voor de foto.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het weer werkte deze week ook goed mee tijdens ons thema. Jair en Tim "vlogen" met de plank van de glijbaan af en schoten door het bevroren schoolplein een heel eind door.

 

 

Jarig

Vrijdag vierden we de verjaardag van Jissia. Daar stond ze dan helemaal 8 jaar.Zoals gewoonlijk werd ze toegezongen door de hele school.

Ook juf Eugenie was die dag jarig, omdat ze alleen 's middags op onze school werd, heeft de bovenbouw haar extra hard toegezongen. 

 

Kikker in de kou.

Komende weken gaan we met de kleuters werken over "Kikker in de kou". Een thema/anker uit schatkist. De winter zal dus ook als rode draad door alle activiteiten lopen.

 

Letterfeest

Deze week heeft groep 3 kern 6 van Veilig Leren Lezen afgesloten. Ze kennen nu alle letters en dat verdiende een feestje en wel "het Letterfeest".

Natuurlijk mocht de rest  van de onderbouw ook meedoen, dus gingen we met de uitgenodigde ouders aan de slag.

Er was een parcoursje waarbij allerlei opdrachten met natuurlijk letters gedaan moesten worden. We begonnen met Ren je rot en daarna werd de groep in kleine groepjes verdeeld. Zo werd er gevist (op iedere vis stond een opdracht), gezongen, een woordweb gemaakt, een letter opgevuld met kleine lettertjes en lettermemory op het digibord gespeeld.

Aan het einde van de ochtend was er champagne, kreeg iedereen letterkoekjes en voor groep 3 was er een letterdiploma en een cadeautje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ateliers

Wat is er tijdens de ateliers hard geknutseld om een mooie lampion te maken voor de lampionnenoptocht in het dorp.

Het is vast een hele mooie optocht geweest.

Schrijven met groep 2 en 3 

 Cooperatief werken is een werkvorm die we veel gebruiken in onze groep. Afgelopen week moesten de kinderen van groep 1, 2 en 3 

 

cijfers en de desbetreffende plaatjes bij elkaar zoeken.

 

 

Afgelopen week hebben we in groep 2 de laatste Citotoets gemaakt. In groep 3 en 4 komt het einde ook in zicht. Nog even doorbijten!

Woensdag tijdens de studiedag hoorden we hoe we het beste voor de kinderen uit onze engelse methode kunnen halen.

We werken sinds kort met i-pockets en deze methode heeft als basis dat een engelse les ook een engelse les is, dus praten we alleen maar engels.

Groep 3 en 4 kreeg er vrijdag al mee te maken. eerst heel verwonderde gezichten maar al snel begonnen ze te begrijpen waar het over ging. "How old are you?" werd zelfs in het engels beantwoord. How nice!

 

Elke dag wordt er hard gewerkt in groep 1 en 2. Vaak zo betrokken dat je alles om je heen vergeet.

 

Uitwisseling met de Regenboog 

Vrijdag zijn de kleuters van groep 1 en 2 weer een ochtend  op de Regenboog geweest.

Ze keken daar ook naar een voorstelling en mochten ook actief meedoen.

Komende vrijdag blijven we op onze eigen school, omdat de Regenboog een studiedag heeft. 

 

 

 

Post uit Turkije.

Vrijdag werden we door de post verrast met een groot pakket. Het was afkomstig uit Turkije en wel van Tom, die als militair uitgezonden is.

Met kerst maakten alle kinderen een hele mooie kaart voor hem, zodat hij met zoveel post een oppeppertje uit Nederland kreeg. Tom vond dat zo geweldig dat hij ook iets terugstuurde, een hele mooie bedankbrief en voor de hele school een doos met heerlijke chocolaatjes.Jammie,jammie.

Als hij terug is in Nederland wil hij graag langs komen om te vertellen hoe het in Turkije was. Nou dat vind iedereen wel heel erg leuk. Dat gaat waarschijnlijk begin februari gebeuren. We zijn heel benieuwd. 

 

Uitwisseling de Regenboog.

Deze week kregen we weer bezoek van de kleuters uit Dussen. Samen met juf Armanda maakten we er een gezellige ochtend van, waarbij er veel samengespeeld werd.Deze keer konden we ook naar buiten en dat was helemaal top, want zo'n groot speelplein zijn onze gasten niet gewend.

Vrijdag gingen onze kleuters naar Dussen. ze werden weggebracht door een aantal ouders en juf Corinne, die daarna terugkwam naar school.Deze ochtend verliep ook prima.

Het is de bedoeling dat de er een juf lesgeeft en wel de juf die op die dag op de te bezoeken school werkt, dus woensdag juf Anneke en vrijdag juf Armanda, zodat de andere leerkracht de tijd effectief kan gebruiken voor andere schoolse zaken.

 

Komende woensdag is er geen uitwisseling, omdat we op d'n Biekurf studiedag hebben.

Vrijdag is er op de Regenboog een voorstelling waar onze kleuters dan ook heerlijk van kunnen genieten.

Op 30 jan. heeft Dussen een studiedag dus blijven we die dag op onze eigen school.

Een frisse start

De eerste week na de kerstvakantie zit er alweer op. Uitgerust en goed gemutst begonnen we weer aan een nieuwe schoolweek in een nieuw jaar.

Deze week zijn Pieter en Thijs gestart in groep 1 en wat deden ze meteen al heel veel indrukken op als je zo een hele week op school bent. Vooral de gym maakte veel indruk. Oei, wat een grote zaal en wat kon je er heerlijk rennen.Toch Pieter?

Marijn was de super goede hulp van Thijs en samen konden ze heel goed overweg met de bal, rollen, stuiten en....overgooien over het volleybalnet. Super mannen!

Voor onze juf Corinne begon dit schooljaar minder goed. Ze was ziek :(.

Juf Ilona (voor de kinderen geen onbekende ) kwam haar vervangen. Ze maakte met de groep hele mooie en lange pindakettingen.

Hier zijn ze te zien.

 

 

 Verkeer

 De komende weken staat groep 1-2 in het teken van verkeer. We gaan dit thema als een rode draad door alle activiteiten laten lopen.

Groep 3-4 zal er ook de nodige graantjes van meepikken, want ook zij worden betrokken bij dit project.

 Groep 3-4

Ook in deze groep is heel hard gewerkt afgelopen week. 

Zo startte groep drie met kern 6 van Veilig Leren Lezen. Aan het einde van deze kern zijn alle letters aan bod gekomen.

Bij rekenen beginnen we komende week met het tweede gedeelte van de methode, dat betekent een ander werkboek en wat voor een boek.

Je kunt er een beetje mee toveren aan de ene kant is het net zoals ons vorige werkboek,maar als je het omdraait.........dan vind je daar de taken. Dat gaat nog heel interessant worden.

Groep 4 werkt gestaag door op de tablet, ze vinden het nog steeds erg leuk, zijn zeer gemotiveerd bezig.

Toch gebeurt niet alles digitaal. Deze week gingen we een opdracht doen waarbij je samen moest werken (cooperatief leren). 

Op een groot blad (een placemat) had de juf een werkblad met plaatjes geplakt in die plaatjes zaten allerlei tafels verborgen. Elk kind kreeg een eigen vak om de gevonden tafels op te schrijven. Je mocht elkaar natuurlijk helpen en als afsluiting werden alles besproken. De "Woordvoerder" deed hiervan verslag.Tijdens de les zorgde de "Stiltekapitein" ervoor dat er rustig gewerkt werd.

 

Kerstviering

Donderdagavond was het dan zo ver. De school was mooi versierd, 's ochtends hadden alle leerlingen al heerlijk gekookt, de tafels waren gedekt, dus was het nu nog wachten op onze gasten.

En ja hoor, tegen half zes druppelden de kinderen binnen. Na eerst genoten te hebben van een heerlijk kerstdiner, werd er driftig geschminkt en omgekleed voor de voorstelling.

Intussen was er al veel publiek gearriveerd. Na een kopje koffie of thee met kerststol kon de voorstelling beginnen met een rol voor alle kinderen van muis, egel, otter tot aan geluidstechnicus.

En wat ging het goed en dan te bedenken dat er vanaf maandag pas geoefend was. In 4 dagen tijd werd er door de leerlingen toch maar even iets moois neergezet.

Super gedaan iedereen en nu maar genieten van de vakantie.

Tot ziens op maandag 5 jan. 2015.

 

 

 

 

 

 

Wat een verrassing

Woensdag kregen we bezoek van 2 mensen van SOS Kinderdorp. Ze kwamen helemaal uit Zaandam met een speciale bedoeling. Ze mochten een prijs uitreiken, gewonnen door mee te doen aan de tekenwedstrijd van SOS Kinderdorpen.

Maar wie was nu de gelukkige??. Het was Nadia. Totaal verbouwereerd nam ze haar prijs in ontvangst, een spel en haar mooie tekening op canvas.

Gefeliciteerd Nadia. Supergoed gedaan!!!

 

 

 

Inmiddels is Sint al lang en breed vertrokken naar Spanje en heeft hij plaatsgemaakt voor Kerst.

Onze school is al helemaal in kersttsfeer met natuurlijk weer heel veel dank aan de ouders die hiervoor gezorgd hebben.

De kerstvakantie komt in zicht. We proberen dan ook in groep 3 en 4 de blokken van rekenen, taal,spelling en VLL af te sluiten, zodat we in het nieuwe jaar weer fris en fruitig met nieuwe blokken/kernen kunnen starten. Daarom zullen we er deze week nog even flink tegenaan moeten.

We zijn ook al druk bezig met het komende kerstfeest van a.s. donderdagavond. Deze week ontvangt iedereen een uitnodiging.

Hoe kun je in de ban zijn van een verhaal dat de juf aan het voorlezen is.De foto van Pieter en Jair zegt genoeg.

 

 

 

Sint op school

Vrijdagochtend was het een drukte van jewelste voor onze school. Iedereen stond te wachten op Sint en zijn pieten.

Na een heleboel liedjes te hebben gezongen zagen we Sint lopend aankomen met naast hem hulppiet Carmen op haar paard. Sint was duidelijk op zoek naar iets. Jawel naar zijn pieten. hij was er drie kwijt. Dat werd zoeken geblazen, eerst op het schoolplein, tussen de bosjes, in de container, maar geen piet te vinden. Dan maar binnen gezocht en ja hoor , daar lagen de pieten te snurken in hun tentje. 

Na de zoektocht was het tijd voor een heerlijk ontbijt met Sint en zijn nog een beetje slaperige pieten.

Toen alle buiken gevuld waren werd het tijd voor een spelletje bingo.Nou dat was niet even zomaar gepiept. We gingen eerst voor een rijtje vol, daarna twee en daarna een volle kaart. Bij een foute bingo moest er gezongen worden en dat overkwam Carmen en Claire twee keer.

In de klas kwam Sint met een enorme zak cadeautjes. Elk kind mocht even bij hem komen en werd vriendelijk toegesproken. Toen iedereen aan de beurt was geweest telde Sint: "Drie, twee, een, nul" en daar werden alle keurig ingepakte cadeautjes opengescheurd.

Wat was iedereen blij met datgene wat er uit het pakpapier kwam. Sint kon met een gerust hart terug naar Spanje.

 

 

 

 

Inmiddels is de school alweer ontdaan van alle sintversierselen en gaan we ons opmaken voor de kerst.

De pietengymles

Wat werd er hard geoefend tijdens de Pietengymles afgelopen donderdag. Pakjes in de schoorsteen gooien, balanceren op het dak, klimmen en klauteren, zwieren aan de touwen, van het dak springen.

Gelukkig waren er veel hulppieten uit de bovenbouw, die heel goed hielpen als het oefenen wat moeizaam ging.

Na afloop was er een heus Pietendiploma en dat was wel verdiend!!

 

 

 

 

 

         

Inmiddels is onze school omgetoverd in sinterklaassfeer. Afgelopen maandag hebben een aantal ouders de school versierd en nu ziet het er heeel gezellig uit. Dank daarvoor.

In de gymaal staan 3 tenten, dit op verzoek van de zwarte pieten, die niet meer terecht konden in het overvolle zwarte pietenhuis.

Elke morgen wordt er door de kinderen geinspecteerd of er wel pieten geslapen hebben. En ja hoor, ze hadden zelfs met z'n drietjes in een piepklein tentje geslapen, niet echt handig.

Er is weer heeel wat afgeknutseld. Zo werden er tijdens de ateliers pepernoten gebakken, pieten in glas en lood gemaakt, slingers gekleurd enz.

 

In groep 3 en 4 kunnen de kinderen zelf kiezen uit een flink aantal werkbladen rondom Sint , maar natuurlijk moet eerst het gewone werk af zijn.

Het is wel een supergoede stimulans, want wie wil er nu niet aan de slag met een 5 decemberwerkje.

De kleuters werkten cooperatief in tweetallen. Ze moesten met z'n tweetjes ervoor zorgen dat het getekende verhaal van zwarte piet weer kloppend werd. Een hele klus, overleggen, bedenken hoe het moet, taken verdelen (jij knipt, ik plak) enz.Ook werd er een woordvoerder aangesteld, die doet verslag hoe het samenwerken verlopen is.

 

 

We maakten ook een mindmap, een soort woordweb. Natuurlijk ging dat over Sint en Piet.

 

 

 

Hij komt, hij komt

Komende weken gaan we natuurlijk werken rondom Sinterklaas. Elke ochtend starten we met de hele school, wordt er voorgelezen en bekijken we het Sinterklaasjournaal.Daarna wordt er in de eigen groep gewerkt. 

Hopelijk kunnen we op 5 december Sint en zijn Pieten verwelkomen op onze school. We gaan in ieder geval een brief sturen naar Sint, want in de onderbouw hebben we daarvoor een postkantoor gemaakt. 

Blijf deze pagina volgen, zodat u steeds op de hoogte blijft van wat er allemaal gebeurt de komende tijd.

 

 

De wereld rond

Tijdens dit anker was er ook een architectenbureau in de klas. Twee heuse architecten, Jair en Femke, bemanden het kantoor en leverden mooie tekeningen af waar ze supertrots op waren.

Natuurlijk werd er in de bespreekkring uitgelegd wat ze gemaakt hadden.

 

 

 

Dubbel feest

Groot feest afgelopen week, want de tweeling Nadia en Rhode waren jarig en dat moest natuurlijk gevierd. Je wordt per slot van rekening  maar een keer 7.

 

 

 

Welke juf in welke klas?

Doordat het re-intergratieproces van juf Ans steeds verder vordert, gaat ze nu 2 dagen achter elkaar werken. De dagen waarop de juffen voor de klas staan zien er nu zo uit:

Maandag   groep 2 : juf Sanne/ juf Corinne

                groep 3/4: juf  Ans       

 

 

dinsdag     groep 2: juf Ans

                groep 3/4: juf Corinne

woensdag  groep 2: juf Anneke

                groep 3/4: juf Corinne

donderdag en vrijdag;

                groep 2: juf Corinne

                groep 3/4: juf Anneke

     

Juf Ilona 

Omdat juf Corinne donderdag en vrijdag afwezig was, kwam juf Ilona haar vervangen.

Gelukkig konden we juf Ilona in levende lijve tevoorschijn toveren op het digibord, omdat ze te zien is in een reclamespotje van Independer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Even laten zien hoe goed wij zijn.

 de warming-up van de sportdag.

 

 

 

 

 

 

 

 

O.B.S. Den Biekûrf Broeksestraat 4a 4269 VA Babyloniënbroek 0416-351622  |  info@denbiekurf.nl